شناسهٔ خبر: 29644019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مراجع عظام تقلید و علما تصریح کردند:

ضرورت هماهنگی و انسجام اقشار بسیج برای مقابله با تهدیدات دشمنان نظام / بسیج باید فضای مجازی را از دست دشمنان خارج کند

مراجع عظام تقلید و علما بر ضرورت هماهنگی و انسجام اقشار بسیج برای مقابله با تهدیدات دشمنان نظام تاکید کرده و بیان داشتند: بسیج باید فضای مجازی را از دست دشمنان خارج کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در سفره‌ای یک‌روزه وارد قم شد، زیارت حرم حضرت معصومه (س) و دیدار با برخی از مراجع عظام تقلید از برنامه‌های وی در این سفر بود.
مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با وی ضمن حمایت از اقدامات بسیج در کشور بر ضرورت هماهنگی و انسجام اقشار مختلف بسیج تأکید کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: آموزش و هماهنگی اقشار بسیج در دستور کار قرار بگیرد
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت بسیج در کشور گفت: آموزش و هماهنگی اقشار بسیج در دستور کار قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: بسیج یکی از نعمت‌های خداوند است که به برکت ابداع امام خمینی این نعمت نصیب کشور شد و درواقع برگرفته از لشگریان اسلام در صدر اسلام است.
وی ادامه داد: آثار این نعمت را در جنگ تحمیلی دیدیم و امروز مشابه آن در لبنان، عراق و سوریه دیده می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: بسیج یک گروهی است که با معنویت مأنوس است و این قشر در زمان صلح بیکار نمی‌ماند به‌طوری‌که ما شاهد هستیم که امروز بسیج درزمینهٔ مسائل معیشتی و فرهنگی فعالیت می‌کند.
وی افزود: بسیجیان باید همیشه آموزش ببینند تا بتوانند کار خود را به‌خوبی انجام دهند و علاوه براین با همدیگر  هماهنگ باشند درواقع این هماهنگی کارساز است.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: نیاز به یک اتاق فکر است که این فعالیت‌های بسیج را هماهنگ کند و کارها منسجم باشد.
وی افزود: باید از حوزه‌های علمیه کمک گرفته شود تا کارهای بسیج به‌خوبی انجام شود علاوه بر این باید خبررسانی بیشتری از کارهای بسیج صورت بگیرد تا مردم از این موضوع آگاه شوند.
آیت‌الله نوری همدانی: باید فضای مجازی از دست دشمنان نظام خارج شود
آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار سردار غیب پرور اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که با ابداع امام خمینی (ره) زمینه‌ساز ثمرات زیادی بوده است درواقع کلمه بسیج دارای ارزش‌های فراوانی است.
وی ادامه داد: انقلاب برای حمایت از محرومین و مظلومین به وجود آمد درواقع فرهنگ بسیجی موجب پیروزی شد و استبداد را کنار زد و بعدازآن نیز در جنگ تحمیلی نیز این بسیجیان وارد عرضه شدند تا دشمن را شکست داد.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: امروز بسیج در همه عرصه‌ها تأثیرگذار است به‌خصوص گروه‌های جهادی توانسته در دل محرومین و مستضعفین جا بگیرد و گره‌گشای مشکلات باشد.
وی افزود: مستضعفان جهان چشم به بسیج دوخته است که نشان از دامنه‌دار بودن کار بسیج و مهم بودن این فرهنگ در جهان است.
آیت‌الله نوری همدانی مدافعان حرم را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: این شهدای مدافع حرم ثمره فرهنگ بسیجی است که در کشور رشد پیداکرده و ثمره آن در محور مقاومت و پیروزی‌های مداوم منطقه شکوفا شد.
وی تصریح کرد: یکی از وظایف دیگر بسیج حفظ دستاوردهای انقلاب است که باید موردتوجه قرار بگیرد.
این مرجع تقلید ابراز داشت: دشمن در فضای مجازی میدان گرفته است که باید این فضا از دست دشمن گرفته شود وباید به این فضا تسلط کامل پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز همه نیروی نظام باید با تمام قوا به میدان بیایند تا دشمنان نظام را در این جنگ اقتصادی شکست دهیم.


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:
جبهه مقاومت پیروزی‌های خود را مدیون فرهنگ بسیجی است
آیت‌الله اعرافی صبح امروز در دیدار سردار غیب پرور فرمانده سازمان بسیج ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک مکتب و نظریه است و این کارهایی که انجام‌شده در این زمینه خوب است اما نیاز به تشکیل مدارس علمی بسیج کاملاً احساس می‌شود.
وی ادامه داد: در نظریه‌پردازی اصل انقلاب کم‌کار بوده‌ایم و باید این مهم در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز دیگری مانند بسیج در دستور کار قرار بگیرد.
اعرافی افزود: دشمنان برخلاف ما در این زمینه فعال بوده‌اند و گام‌هایی خوبی را برداشته‌اند که نباید جمهوری اسلامی ایران از این مهم عقب بماند.
وی شناساندن انقلاب به دنیا را مهم برشمرد و بیان داشت: به‌طور خاص در منظومه انقلاب بسیج ستاره درخشان است و درزمینهٔ علمی و الگوسازی نیز باید بدرخشد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: بسیج در یک قالب تجلی نکند و در جلوه‌های مختلف باید خودش را نشان بدهد و باید به این کار عمق بخشید.
وی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی این فرهنگ و روح بسیجی است که می‌تواند آن را به حرکت دربیاورد و بارور سازد.
اعرافی به جنگ اقتصادی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه‌های علمی و پژوهشی بسیج باید ورود جدی‌تری داشته باشد چراکه روحیه بسیجی می‌تواند ظرفیت‌ها را به حرکت دربیاورد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: امروز الگو و مدل بسیج در خارج از کشور تشکیل‌شده به‌طوری‌که فرهنگ بسیج در منطقه شکل‌گرفته و پیروزی‌های مداومی در جبهه مقاومت با این روحیه به‌دست‌آمده است.
سردار غیب پرور: کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی بسیج است
سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور نیز در این دیدارها با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بسیج اظهار داشت: گروه‌های جهادی عرصه‌ای شده است تا جوانان مؤمن و متعهد به مردم خدمت کنند که بسیار اثرگذار است. وی به برنامه‌های فرهنگی بسیج اشاره کرد و افزود: در زمینه‌های فرهنگی کارهای خوبی صورت گرفته به‌طوری‌که در عرصه فیلم، مستند، تئاتر، شعر و انیمیشن برنامه‌های خوبی در حال انجام است و از توصیه‌های علما و بزرگان در این زمینه بهره گرفته می‌شود. غیب پرور بابیان این‌که درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خوبی صورت گرفته، تأکید کرد: در موضوع طلاق ورود جدی داشته‌ایم و هماهنگی خوبی با دستگاه‌های قضایی داشتیم به‌طوری‌که زوج‌های جوان قبل از ازدواج در بسیج مشاوره داده می‌شوند که قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود. وی افزود: در حوزه بین‌الملل هم به دنبال این هستیم که یک الگوسازی صورت گیرد و به‌عنوان‌مثال جشنواره باروت خیس را با محوریت مردم مظلوم یمن برگزار کردیم.
 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما