شناسهٔ خبر: 29628748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در بیمارستان شهید رجایی:

جراحی موفق، مانع از قطع دست مرد 53 ساله شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر مهدی یوسفی، متخصص جراحی ارتوپدی گفت: مرد 53 ساله ای که با شکستگی و له شدگی شدید دست چپ به اورژانس مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی مراجعه کرده بود، اقدامات تیم درمانی، مانع قطع شدن دستش شد.
وی اظهار کرد: تیم درمانی، بلافاصله نسبت به قطع خونریزی با پانسمان فشاری اقدام کرد و مصدوم، سریعاً به اتاق عمل فرستاده و جراحی، در شرایط استریل انجام شد. وی ادامه داد: بعد از بیهوش کردن بیمار، شریان، وریدها و استخوان ها ترمیم شدند.
بنا به گفته این متخصص ارتوپدی؛ با تلاش تیم جراحی، ترمیم بافت ها و عضلات له شده و جراحی اصلی، یعنی فیکساتور کردن دست بیمار انجام شد.
یوسفی بیان کرد: این جراحی، شامل: بازسازى عضلات، تثبيت استخوان ها، فیکس استخوانی و ترمیم بافت نرم بود و در نهایت با ترمیم پوست، پایان پذیرفت.
وضعیت خون رسانی دست، مناسب است
دكتر بقايي، فوق تخصص جراحي ترميمي نیز با اشاره به اینکه ترمیم اولیه، با تلاش های بسیار تیم پزشکی، در چند نوبت انجام شد؛ گفت: وضعیت خون رسانی دست، پس از جراحی، مناسب است. وی ادامه داد که حال عمومی بیمار، خوب است و برای رسیدن به حد مطلوب، تحت نظر تیم درمانی قرار دارد.
برگشت امید به زندگی در بیمار
این بیمار 53 ساله طی گفت و گویی عنوان کرد: تحمل این وضعیت، برایم غیرقابل تحمل بود و امیدی به زندگی نداشتم. وی اضافه کرد که از پزشکان معالج و تمام افرادی که در درمان اینجانب نقش بسزایی داشتند، قدردانی می کنم و برای آنان آرزوی موفقیت دارم.
گفتنی است، تلاش های متخصصان، دستیاران و کادر بیهوشی، کادر اورژانس و اتاق عمل، کادر بخش ارتوپدی و بخش جراحی مردان، در بهبود این بیمار، چشمگیر بود.
1010/پ30/ب

نظر شما