شناسهٔ خبر: 29623210 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

توخل: امباپه و نیمار صد درصد آماده هستند؛ کلوپ کار خارق‌العاده‌ای در لیورپول انجام داده است

عرفان خزایی

مربی آلمانی پاری سن ژرمن در کنفرانس مطبوعاتی پیش از جدال تیمش با لیورپول در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- دو تیم پاری سن ژرمن و لیورپول در ساعت 23:30 در پارک دو پرنس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به نقل از وبسایت رسمی پاری سن ژرمن، مصاحبه مطبوعاتی توماس توخل پیش از رویارویی تیمش با لیورپول به شرح زیر است:

- مسابقه فردا:

مطمئن نیستم که بازی فردا استراتژیکی خواهد بود ولی در مقابل لیورپول، مهم است که بازیکنان در پستی که به کار گرفته می‌شوند احساس خوبی کنند زیرا در این بازی زمانی برای فکر کردن وجود ندارد و شما باید سریع تصمیم بگیرید.

- امباپه و نیمار: 

امباپه و نیمار صد در صدر آماده هستند. آن‌ها از نظر جسمانی آماده هستند. امروز و دیروز با تیم تمرین کردند و برای مسابقه فردا در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.

- نکات دفاعی: 

باید در مقابل مانه، صلاح و فیرمینو به خوبی دفاع کنیم و این نکته بسیار با اهمیت است. به طور مثال، امکان بازی کردن فیرمینو در هر پست هجومی وجود دارد، پس به این دلیل نیاز به تطبیق داریم. او در سیستم 2-4-4 بازی کرده است ولی به طور کلی تغییر زیادی در ساختار[ترکیب لیورپول] ایجاد نمی‌شود. مهم‌ترین مسئله برایمان مسابقه دادن با اعتماد به نفس است.

- برنامه هجومی تیم: 

پاس دادن سریع توپ و تصمیم گیری های سریع، بسیار مهم و کلیدی خواهند بود. با تصمیم گیری سریع می‌توانیم امباپه و نیمار را[در زمین مسابقه] پیدا کنیم و خطرناک ظاهر شویم. ما آماده هستیم و می‌دانیم برای موفقیت بایستی در بالاترین سطح خود مسابقه دهیم.

 - پروسه آماده‌سازی:

زمان بیشتری برای بررسی تیم خود داشتیم و می‌دانیم چه چیزی برایمان خوب است. از خود مطمئن هستیم ولی با این حال این یک چالش است زیرا لیورپول یکی از بهترین باشگاه‌های اروپا است. مسابقه دادن در مقابل این تیم همواره دشوار است، حتی در استادیوم خانگی. 

- مقایسه لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا:

 گاهی اوقات تطابق پیدا کردن از نظر ذهنی و تاکتیکی برایمان سخت به نظر می‌رسد. در مقابل تولوز و موناکو از نظر ذهنی، برای مسابقه دادن در بالاترین سطح قرار نداشتیم. دلیل آن آسان بودن لیگ 1 نیست زیرا این یعنی کسی دیگر مسئول است. ما مسئول هستیم تا تلاش کنیم و بهتر شویم. اگر با استعداد هستید بایستی عملکرد خوبی داشته باشید. این باور من است. فردا خواهیم دید. مراحل قدم‌های بزرگی برایمان باقی مانده است.

 - ذهنیت تیمی لیورپول:

اگر بر لغت "تیم" تاکیید دارید، به تیم لیورپول می‌رسید. آن‌ها همانند یک تیم تحت هدایت یورگن کلوپ بازی می‌کنند. ساختن این ذهنیت سه سال زمان برد و اکنون از این نکته به عنوان یک مزیت‌ استفاده می‌کنند. فردا سعی خواهیم کرد که از حضور تماشاگرانمان استفاده کنیم. تیم من در گذشته ذهنیت پیروزی خود را به نمایش گذاشته است.

- ترس از مسابقه فردا:

ترس؟ من احساس ترس نمی‌کنم ولی مطمئنا فشار و استرس در هر مسابقه وجود دارد. این مسابقه از اهمیت بیشتری برخوردار است. فردا مسابقه تعیین کننده‌ای خواهد بود و این فشار را بر روی خود احساس می‌کنم. اگرچه این فشار و استرس برای من است و بر روی بازیکنان منعکس نخواهد شد.

- احتمال شکست:

 امکان پیروز نشدن، وجود دارد. خیلی مهم است که فردا به کسب پیروزی فکر کنیم. تمرکزمان بر روی بردن و مسائل مورد نیاز برای کسب آن است. مسابقه دادن درکنار یکدیگر[و به عنوان یک تیم] حائز اهمیت است و نباید تمرکز خود را از دست بدهیم. هرچه مسابقه مهم‌تر باشد، فشار و استرس نیز بزرگتر خواهد بود. علاوه بر آن، هر چه فشار بیشتر باشد، شما باید اطلاعات کمتری بدهید. ما باید آرام و خونسرد باشیم. هیچ کس توانایی کنترل کردن نتیجه را ندارد و فارغ از نتیجه فردا، زندگی ادامه دارد و خورشید دوباره در آسمان خواهد درخشید و ما بایستی کار و تلاش کنیم.

- یورگن کلوپ:

نمی‌دانم چرا لیورپول تعدادی از مسابقاتش را باخت ولی اصلا از عملکرد آن‌ها شگفت‌زده نیستم. یورگن کار خارق‌العاده‌ای را در لیورپول انجام داده است و او یک تمرین دهنده بسیار عالی است. کلوپ کار بسیار خوبی را در سه سال گذشته برای فرستادن این ماشین[تیم لیورپول] به زمین مسابقه انجام داده است.

- بازیکنان مستعد در دسترس به عنوان مربی پاری سن ژرمن:

 ما سلاح و ابزار مناسب را در اختیار داریم و از استعداد و ذهنیت کافی برای برتری در مسابقه برخوردار هستیم. اگرچه نباید فراموش کرد در هر مسابقه فوتبال به نکاتی مثل؛ بخت و اقبال، تصمیمات داور در رابطه با گرفتن پنالتی و برخورد توپ به داخل یا بیرون تیرک دروازه، نیاز دارید.

 

نظر شما