شناسهٔ خبر: 29618990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ارجاع پرونده مشایی به شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران

چون ایشان در بازداشت هستند و قانوناً‌ باید رسیدگی به پرونده‌هایی که متهم آنها در بازداشت قرار دارد سریع‌تر و خارج از نوبت انجام شود، ریاست دادگاه مساعدت کردند و دستور دادند که وقت زودتری برای رسیدگی تعیین شود.

صاحب‌خبر -

وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظراستان تهران خبر داد.

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدعلی اصغر حسینی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اسفندیار رحیم مشایی، اظهار کرد: پرونده موکلم به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر ارجاع شده و هنوز تاریخ دقیق رسیدگی مشخص نیست.

وی افزود: قرار بر این بوده که دادگاه در تاریخ ۲۵ دی‌ماه برگزار شود ولی احتمالاً زودتر برگزار شود.

وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی گفت: چون ایشان در بازداشت هستند و قانوناً‌ باید رسیدگی به پرونده‌هایی که متهم آنها در بازداشت قرار دارد سریع‌تر و خارج از نوبت انجام شود، ریاست دادگاه مساعدت کردند و دستور دادند که وقت زودتری برای رسیدگی تعیین شود.

به گزارش ایسنا، ۳ شهریور ماه ۹۶ اولین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی -رئیس دفتر رئیس جمهور سابق- در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

۱۱ شهریورماه نیز دومین و آخرین جلسه محاکمه اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهوری در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی غضنفرآبادی برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران چهارشنبه ۲۱ شهریور با اعلام جزییات حکم صادره برای مشایی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب گفت: در سه فقره عنوان اتهامی رحیم‌مشایی دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی مطابق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس، در رابطه با تبلیغ علیه نظام به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و همچنین به اتهام توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه به ۶ ماه حبس محکوم شد.

وی همچنین اظهار کرد: از آنجایی که اتهامات اسفندیار رحیم مشایی سه فقره اتهامی بود در اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی دادگاه الزاما می‌بایست در مورد هر یک از عناوین اتهامی حداکثر مجازات قانونی را مورد حکم قرار می‌داد. بدیهی است که با توجه به تعدد اتهامات و آرای صادره، مجازات اشد (۵ سال حبس) در صورت تایید از ناحیه دادگاه تجدید نظر استان قابلیت اجرا را خواهد داشت.

اسفندیار رحیم مشایی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۶ در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شد.

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع دیگر اسفندیار رحیم‌مشایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موکلم احتمالا به دلیل اقدام اخیر در خصوص آتش زدن حکم آقای بقایی دستگیر شده است.

غلامحسین اسماعیلی ۳۰ مهرماه، در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی کارشناس دادگستری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم مشایی گفته بود که این پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و تعیین شعبه شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما