شناسهٔ خبر: 29594812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: نیروی بسیج سرمایه با ارزش برای حفظ نظام است

R41371/P1361/S6,73/CT11

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ارتش ۲۰ میلیونی و با عظمت بسیج، سرمایه‌ای با ارزش برای حفظ نظام است، سرمایه‌های دیگر نظیر نفت و گاز و غیره تمام‌شدنی است، اما نیروی انسانی مردمی و فعال و پویا سرمایه ارزشمندی بوده که هرگز آسیب نمی‌بیند.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در همایش بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های ادارات کل استان مرکزی اظهار داشت: اجلاسی که دیروز به مناسبت هفته وحدت برگزار شد اجلاس ارزشمندی بود که با حضور علمای 100 کشور و با بیانات تاثیرگذار مقام معظم رهبری همراه بود.

وی افزود: این اجلاس‌ها با کمترین هزینه‌ها برگزار می‌شود، درحالی که عربستان و امثال آن در دنیا در برگزاری‌ برنامه‌های اینچنینی نهایت اصراف و ریخت و پاش را دارند که یک هزارم با معارف اسلامی سازگار نبوده و این رفتارها در شرایطی است که ملت‌های مسلمان و حتی ملت خود آنها در آتش فقر، فشار، سختی و شکنجه به سر می‌برند، به‌ویژه شیعیان که در معرض آسیب‌های فراوانی هستند بعد می‌بینیم که تا چه اندازه سرمایه دراختیار آمریکایی‌ها قرار می‌دهند به طوری که آمریکایی‌ها از آنها به عنوان گاو شیرده نام می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ما موفقیت‌های خود را مدیون اهل بیت(ع) هستیم، ایران اسلامی به لحاظ ارزش‌های متعالی اسلامی و معارف دینی غنی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: وقتی پیامبر اسلام یک هزار و 400 سال پیش فرموده که از مثله حتی سگ گزنده برحذر باشید خیلی مهم است، امروز می‌بینیم آل سعود خبیث در مورد خاشقجی چه جنایت وحشتناکی با مثله کردن جسم او و کشتنش انجام داده و می‌بینیم که چه جنایتی را مرتکب شده است، در کشور خود ما هم هر فردی چنین جنایتی را بکند غلط کرده و هیچ فردی مجاز به چنین غلط‌هایی نیست، زیرا اسلام چنین اجازه‌ای را نداده است.

وی ادامه داد: شمشیر با عظمت در دنیا، بیان بوده و لازم نیست تفنگ و سلاح داشت، این سخن پیامبر بسیار بسیار اهمیت دارد، در دنیا حقوق بشردوستانه که مربوط به مسائل جنگ و غیرجنگ است، از سال 1867 به بعد حدود 150 سال قبل مطرح شده، درحالی که در تاریخ اسلام اگر نگاه کنیم می‌بینیم که یک‌هزار و 400 سال قبل، اسلام با چه عظمتی در رابطه با حقوق کودکان، زنان، پیرمردان و غیره در جنگ صحبت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امام خمینی(ره) یکی از تربیت‌یافتگان دانشگاه بزرگ اجداد طاهرینش خاتم انبیاء حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) بوده،این درحالی است که این انقلاب بیش از همه مدیون دو امام است، امام حسین(ع) و امام صادق(ع)، از عاشورا و کربلا درس شهادت، عشق و ایثار و از دانشگاه امام صادق(ع) هم علمای بزرگ و حوزه و غیره را داریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: امام خمینی(ره) فردای دوم فروردین‌ماه سال 42 که در مدرسه فیضیه آن اتفاق با هدف سرکوب کردن افتاد، اطلاعیه دادند که شاه‌دوستی یعنی غارتگری، یعنی آدم‌کشی، یعنی حمله کردن به مدرسه فیضیه و طلاب بی‌پناه، فرمودند اینها همانند مغول حمله کردند با این تفاوت که مغول به کشور بیگانه حمله کرد اما اینها به دانشگاه امام صادق(ع) و طلاب بی‌پناه، بعد هم در پایان این اطلاعیه با ارزش نوشتند که با این وصف، تقیه حرام و اظهار حقایق واجب است.

وی خاطرنشان کرد: تقیه برای حفظ اسلام است، اگر قرار باشد اسلام آسیب ببیند، تقیه جایز نیست، همه جان‌ها و جوانان غیرتمند در دفاع از اسلام لازم باشد باید فدا شوند، همه سلیمانی‌ها ران ملخی در خدمت اسلام هستند، این چیزی بود که امام سال 42 فرمودند و بسیار صحیح بود و ایشان در عمر خویش منشا آثار و برکات فراوانی شدند، شاید اینها از عنایات الهی به امام بود، چراکه امام(ره) خالص و مخلص و با تقوا بود و برای خدا قیام کرد، برای همین آینه دل این مرد الهی روشن بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: احیای ارتش، تاسیس سپاه پاسداران و تاسیس بسیج مستضعفان در 5 آذر از برکات امام(ره) هستند، که اگر بخواهیم یکی از بزرگترین خدمات به کشور و حتی به جهان اسلام و جهان بشریت را نام ببریم همین بسیج مستضعفان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ارتش عراق در برابر داعش همه پا به فرار گذاشتند و یک نفر مقاومت نکرد، وقتی فرمان جهادی صادر شد، بسیج عشایری و بسیج مردمی به آن عظمت را آفریدند که برنامه 20 ساله آمریکایی‌ها، ظرف سه سال نقش بر آب شد، البته ته‌مانده‌هایی از آنها باقی مانده است و ریشه دارند اما چهارچوب اصلی آنها از هم پاشید و هیمنه آنها در هم شکست.

وزیر دفاع: حیثیت آمریکا مخدوش شده است/اجازه فکر تعدی به ایران را هم نمی‌دهیم
بسیجیان با سلاح بصیرت به جنگ با استکبار بشتابند
آیت‌الله حسینی بوشهری: تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا را نباید جدی گرفت

وی بیان کرد: ترس داعش از فرهنگ بسیجی است، فرهنگی که تمام وجود بسیجیان را سرشار از ایمان، تعهد، مسئولیت‌پذیری، وظیفه‌شناسی، وفاداری و غیره بدون عناوین ظاهری، پست و مقام، پول و پارتی کرده است، که اگر غیر از این باشد کار به جایی نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: تار و پود نظام اداری و یکی از تکیه‌گاه‌های ارزشمند نظام بسیجیان هستند، البته باید در سازماندهی، آموزش و انتخاب فرماندهان بیشتر دقت شود، همان طور که به یک معنا بسیج باید بر همه نظارت کند باید نظارت بر کار خود هم داشته باشد، بزرگترین شجره طیبه‌ای که نیروزا، نیروخیز و نیروآفرین است همین بسیج بوده که سربار نیست، مزاحم، اهل تکبر و ادعا  و لاف و گزاف نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: ارتش 20 میلیونی و با عظمت بسیج، سرمایه‌ای با ارزش برای حفظ نظام است، سرمایه‌های دیگر نظیر نفت و گاز و غیره تمام‌شدنی است، اما نیروی انسانی فعال، پویا، روزآمد، کارآمد، زمان‌شناس، متحرک و حادثه‌شناس، ولایت‌مدار و مردمی سرمایه ارزشمندی بوده که هرگز آسیب نمی‌بیند و این خیلی مهم است، بنابراین هر اندازه سرمایه‌گذاری در بخش بسیج شود باز هم کم است.

وی اضافه کرد: نیروی بسیجی واقعی تنها و تنها به کار و خدمت فکر می‌کند، در دیوان عدالت اداری بیش از دو هزار و 300 پرونده را تنها در هیئت عمومی این دیوان بررسی کردیم، 450 رای به ابطال و غیرابطال دادیم که عمده آن رای‌های وحدت رویه بوده که این خود کیفیت کار را نشان می‌دهد، یعنی یک کارنامه بسیار درخشان حقوقی و قابل تقدیر، بسیج هم همین است یعنی تمام وجود آن امانت، صداقت و مجاهدت برای خدا و در راه خدا و برای اعلای کلمه توحید است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز هم کشور ما بیش از هر زمانی نیاز به این روحیه دارد، ما نظام اداری سالم، کارآمد، امانت‌دار و با صداقت نیاز داریم، همچنین نظام بانکی شایسته، کارآمد، دلسوز، وظیفه‌شناس و متعهد نیاز داریم، نظام بانکی خیلی لغزش دارد، درحالی که اگر نظام بانکی سالم و کارآمد داشته باشیم خیلی از مشکلات برطرف می‌شود، بانک‌های غیردولتی باید از بانک‌های دولتی تاثیرپذیر باشند نه این که بانک‌های دولتی بانک‌های غیردولتی را الگو قرار دهند بلکه باید الگوی بانک‌های غیردولتی باشند و نظارت بر کار آنها داشته باشند و حتی یک ریال سوءاستفاده نشود، حراست‌ها و انجمن‌های اسلامی و غیره وظایف سنگینی را در این زمینه دارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: در سال‌های اخیر چوب نظام بانکی را کم و بش خورده‌ایم، به‌ویژه امسال که شاهد نوسانات قیمت ارز و طلا و غیره بودیم، که این اتفاقات خیلی حکیمانه نیست، مانند سکه‌فروشی یا اختصاص ارز برای سفر به کشورهای خارجی، بارها گفته‌ایم که ارز ما آبروی ما، ناموس و خون پیکر ما است، نباید تولیدات خود نظیر پسته را که با زحمت بسیار تولید می‌کنیم صرف خرید لوازم آرایش و موارد بی‌ارزش دیگر کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید منابع مالی، ارزی و ریالی خود را درست مدیریت کنیم، خصوص‌سازی را طوری جلو نبریم که مانند هفت‌تپه، هپکو، آذرآب و غیره شود و آبرویمان را ببرد، اینها کارهای حکیمانه‌ای نیست و از مجلسی‌ها و دولتی‌ها انتظار داریم که نسبت به این مسائل به‌ویژه در این شرایط بسیار حساس دقت کنند، تسلیم یعنی ذلت، هر نوع تسلیمی به معنای ذلت است آن هم در برابر این دیوانه‌ها، بنابراین باید دقت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که تسلیم به هیچ وجه پذیرفته نیست گفت: مگر کره شمالی برای ملاقات نرفت، چه اتفاق مثبتی را برای آنها به همراه داشت جز این که اوضاع آنها روز به روز بدتر شد، داریم می‌بینیم که ترامپ چگونه از جنایت‌های آل سعود حمایت می‌کند، حمایت از آل سعود را برای حفظ اسرائیل انجام می‌دهند، اینها دشمنان ما هستند، بنابراین باید در برابر همه این جریانات با قدرت و توکل به خدا بایستیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: باید الطاف خداوندی را قدر بدانیم، بارش‌های این روزها همه لطف خداوندی است که باید قدرشناس آن باشیم و از خداوند کمک بخواهیم و تنها بر او توکل کنیم، امیدواریم که زمینه فساد از بین برود و یک نظام اداری شایسته‌سالار، حکیمانه و خداپسندانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: قرار بود اجلاس دادستان‌های کل جهان را در سال 2013 در ایران داشته باشیم که متاسفانه پیگیری نشد، که اگر برگزار می‌شد اتفاق خوبی بود.

انتهای پیام/ن

نظر شما