شناسهٔ خبر: 29592901 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش:

زیردریایی‌ فاتح دشمنان ایران را شگفت‌زده خواهد کرد/ تحریم‌ها برای ارتش یک شوخی است

امیر دریادار‌ خانزادی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها در چنین شرایطی برای ارتش یک شوخی است،گفت: با الحاق‌ زیردریایی‌ فاتح تمامی دشمنان ایران شگفت‌زده خواهند‌ شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، امیر دریادار‌ حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش در سیزدهمین‌ همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه بنده برای دومین بار است که در چنین همایش بزرگی شرکت می‌کنم گفت: در آستانه چهلمین سالگرد‌ انقلاب اسلامی برگزاری چنین همایش بزرگی نشان از اقتدار در صنعت دریایی کشور است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به 40 سال گذشته ایران داشته باشیم همه مردم تأکید خواهند کرد که تمدن دریایی‌ اسلامی در صنعت دریایی به رغم همه مقاومت‌های استکبار‌ جهانی در حال خیزش‌ جدی است.

امیر دریادار‌ خانزادی افزود: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های ژئوپلوتیکی‌ کشورمان صنعت دریایی را در این بخش احیا کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان و متخصصان، ایران را در موقعیت مرکزی جهانی می‌دانند و این چیزی است که می‌توان از آن استفاده‌های بسیار زیادی برد.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش با بیان اینکه دنیا باید تمدن دریایی در حال خیزش ایران را به عنوان یک قدرت جهانی دریایی بپذیرد‌، گفت: با وجود آنکه اراده جدی‌ای برای تقویت این حوزه تا به امروز وجود نداشته، اما جهان باید قدرت دریایی ایران را بپذیرد‌.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم از این فرصت در راستای تقویت صنعت دریایی کشور استفاده کنیم.

امیر دریادار‌ خانزادی با بیان اینکه امروز به نوعی روز نیروی دریایی ارتش محسوب می‌شود، افزود: نیروی دریایی ارتش با استفاده از همه ظرفیت‌های خود توانست در برابر حملات دشمن به بنادر بایستد‌ و در آن زمان که ساختارهای اقتصادی و سیاسی کشور هنوز شکل نگرفته بود برای حفظ منافع کشورمان تجهیزات مورد نیاز را فراهم کرد این در حالی است که بسیاری از کشورها ما را در آن شرایط تنها گذاشتند.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش تشریح کرد: بسیاری از کشورها در دوران دفاع مقدس حتی از فروش سیم خاردار به ایران امتناع می‌کردند اما امروزه شاهد برگزاری چنین همایش بزرگی در صنعت دریایی هستیم و این خود به نوعی شکوفایی در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ 8 ساله، دشمن نتوانست برای ما محدودیت ایجاد کند گفت: ما در آن دوره توانستیم تمامی ناوگان تجاری و نفت‌کش خود را اسکورت‌ کنیم و این یک پیروزی برای صنعت دریایی کشور به شمار می‌رود.

امیر دریادار‌ خانزادی با بیان اینکه در زمان جنگ تنها بنادر آبادان، خرمشهر و امام خمینی(ره)  فعال بودند، تصریح کرد: بندر امام خمینی(ره) با توجه به موقعیت جغرافیایی‌ سخت خود توانست در آن دوره قابلیت‌ پذیرش کشتی‌های تجاری را داشته باشد و این امر تنها با همت نیروی دریایی ارتش فراهم شد.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش گفت: فرانسوی‌ها در دوره دفاع مقدس توسعه بندر رجایی را انجام می‌دادند ولی بعد از انقلاب فعالیت در این بندر را نیمه کاره رها کردند اما ما توانستیم با استفاده از توان متخصصان‌ داخلی خود این بندر را توسعه دهیم.

امیر دریادار‌ خانزادی تصریح کرد: در تمام آن دوران نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی تجاری و نفت‌کش را تحت اسکورت‌ خود قرار داد تا به منافع ملی کشور آسیبی‌ وارد نشود.

وی گفت: طبق گفته حضرت امام(ره) همه موضوع ناو و موشک‌انداز پیکان را می‌دانند اما کمتر کسی درباره اقدامات نیروی دریایی ارتش برای اسکورت‌ ناوگان تجاری و نفت‌کش اطلاع دارد. در آن زمان دشمن سعی داشت مانع فروش نفت ایران شود، اما ما توانستیم از طریق خلیج فارس نفت را به کشورهای همسایه بفروشیم.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش به ناامنی‌ها در اقیانوس هند و منطقه خلیج عدن‌ اشاره کرد و افزود: چند سالی است که با موضوع دزدان دریایی در این منطقه مواجه هستیم. نیروی دریایی ارتش همواره در این منطقه حضور دارد هر چند که در آن منطقه 30 کشور می‌توانند حضور داشته باشد اما این کشورها زیر پرچم اعتلاف‌ رفتند و با حیله‌گری، بازی دزدی دریایی را در این منطقه به راه انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش سالانه 6 ناوگروه‌ به این منطقه اعزام می‌کند، گفت: تاکنون 57 ناو‌گروه برای مقابله با دزدی دریایی به این منطقه اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش با بیان اینکه تحریم‌ها برای ارتش یک شوخی به شمار می‌رود، تصریح کرد: به زودی از ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش رونمایی می‌شود و ما در آینده نزدیک شاهد الحاق‌ زیردریایی‌ از کلاس سبک خواهیم بود.

امیر دریادار‌ خانزادی گفت: یک ناوشکن‌ تمام ایرانی تا چند روز آینده که با همت نیروهای‌ متخصص داخلی ساخته شده است رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیردریایی‌ فاتح ساخت تمام ایرانی به زودی به ناوگان‌ این بخش الحاق می‌شود، افزود: آنهایی که به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند بدانند که ما به زودی با زیردریایی‌ فاتح آنها را شگفت‌زده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها نه تنها باعث توقف ما نشد، بلکه فرزندان کشور ما با تحریم‌ها به خودکفایی‌ رسیدند.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش اذعان کرد: امروز شاهد ساخت پیچیده‌ترین سازه‌های دریایی به همت متخصصان داخلی هستیم و حوزه دریایی با ساخت آنها به نقطه بلوغ و اوج خودکفایی رسیده‌ است.

امیر دریادار‌ خانزادی با بیان اینکه سواحل اقیانوسی ایران ظرفیت اقدامات و طرح‌های توسعه‌ای را دارد، گفت: در سال‌های گذشته از توسعه سواحل مکران غافل مانده‌ایم اما در چند سال اخیر با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین با همت وزارت راه و شهرسازی‌ برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه سواحل مکران‌ انجام داده‌ایم.

وی از تکمیل طرح توسعه بندر جاسک‌ تا پایان امسال خبر داد و افزود: یک پل بسیار مهم اقیانوسی برای ارتش در کنار کنارک‌ در بندر چابهار‌ ایجاد می‌شود که این ظرفیت از طریق بندر جاسک‌ ایجاد خواهد شد و ما تا پایان سال آن را تکمیل می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی‌ ارتش توضیح داد: با همت متخصصان داخلی امروزه یک ناوشکن‌ ایرانی طی 18 ماه ساخته می‌شود و ما این دستاورد را مدیون جوانان ایرانی و برکت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

امیر دریادار‌ خانزادی در پایان گفت: امروز تمام مناطق دریایی ایران از امنیت کامل برخوردار هستند و برای برقراری امنیت به حضور هیچ کشور بیگانه‌ای نیاز نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما