شناسهٔ خبر: 29585301 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خداحافظی راننده مشهور از فرمول یک

فرناندو آلونسو از بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ فرناندو آلونسو دیاز، راننده 37 ساله تیم مک لارن پس از هفده سال حضور در فرمول یک شب گذشته از این مسابقات خداحافظی کرد. او شب گذشته و در جریان آخرین گرندپری فصل 2018 در ابوظبی کلاهش را درآورد. او علاوه بر دو قهرمانی در سال های 2005 و 2006 فرمول یک، قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز را در کارنامه خود ثبت کرد. آلونسو در بیش از 310 گرندپری رانندگی کرد که 32 تا از آن ها را با رتبه نخست به پایان برد. هم‌چنین در 97 مسابقه صاحب سکو شد و 1899 امتیاز دریافت کرد. آخرین فصل حضور او در مسابقات، با رتبه فردی 11 از 20 راننده به اتمام رسید.

مک لارن به مناسبت آخرین حضور او در پیست های فرمول یک، طرح خاصی را روی اتومبیلش به کار گرفت تا به نوعی از این راننده با تجربه تقدیر کند. آلونسو در ماه آگوست خبر کناره‌گیری از فرمول یک را اعلام کرده بود و پس از چند ماه سکوت، از حضورش در مسابقات ایندی500 سال 2019 خبر داده بود. با این حال راننده اسپانیایی هرگز احتمال بازگشتش به فرمول یک را رد نکرده است.

او پس از آخرین رانندگی‌اش در تیم مک لارن گفت: "من با رانندگان بزرگی مسابقه دادم. با مایکل شوماخر مسابقه دادم و با جنسن باتن که آخرین مسابقه اش در دو سه سال گذشته در همین ابوظبی بود اما هیچ کدام چیزهایی که در این آخر هفته من دریافت کردم را نداشتند و بنابراین تشکر من نمی تواند برای همه ی این افراد کافی باشد."

آلونسو درباره احتمال بازگشتش به فرمول یک گفت: "می خواهم برای تاج سه گانه، ایندی 500 و سایر مسابقه های نمادین رقابت کنم. شاید دیتونا یا شاید چیزهای دیگری که پیش رو هستند. شاید در سال 2020، من احساس کردم که نیاز به شرکت در تقویم کامل یک سری مسابقات دارم، شاید یک فصل کامل ایندی کار یا فرمول یک، نمی  دانم. شاید آن زمان برای آمدن دوباره باشد یا شاید از سال بعد آنقدر لذت ببرم که دیگر برنگردم."

آلونسو در شرایطی از فرمول یک کناره گیری کرد که کمتر از یک سال پیش، از سال ها ادامه دادن در این مسابقات سخن گفته بود.

251251

برچسب‌ها:

نظر شما