شناسهٔ خبر: 29572605 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نکته آماری؛ رئال مادرید تنها در 55 درصد از 51 بازی اخیر خود در لالیگا، پیروز شده است

حسین بیجاری

لالیگا برای رئال مادرید به یک معضل تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- از زمان قهرمانی در لالیگا در فصل 2017-2016، لالیگا به یک معضل بزرگ برای رئال مادرید تبدیل شده است.

به گزارش مارکا، باخت سنگین رئال مادرید مقابل ایبار نشان داد که پس از قهرمانی لالیگا در فصل 2017-2016، رئال مادرید برای مدت طولانی (یک سال و نیم) در یافتن ثبات در لالیگا، دچار مشکل است. از ابتدای فصل گذشته تاکنون، رئال مادرید 51 بازی در لیگ انجام داده و تنها در 28 بازی از این تعداد (55 درصد برد)، پیروز از زمین خارج شده است. در 23 بازی دیگر، آمار 12 تساوی و 11 باخت را به ثبت رسانده است. این آمار وضعیت بد تیم نشان می دهد.

اگر 50 بازی اخیر لالیگا (بدون احتساب بازی این هفته) را در نظر بگیریم، سفید های مادرید با اختلاف 21 امتیازی با بارسلونا و 6 امتیازی با اتلتیکو مادرید، در رده سوم قرار می گیرند و این آمار به خوبی مشکلات آن ها در لیگ را نشان می دهد. در همین مدت مشابه (50 بازی اخیر لالیگا)، لوس بلانکوس آمار 60 گل خورده را از خود بر جای گذاشته است.(47 گل خورده برای بارسلونا و 30 گل خورده برای اتلتیکو مادرید)

لالیگا برای بازیکنان رئال مادرید زجرآور شده است و فقط با قهرمانی در اروپا در فصل قبل، توانسته اند این مساله را فراموش کنند. رئال مادرید فصل گذشته (2018-2017) نیز شروع ضعیفی در لیگ داشت (2 برد در پنج بازی اول فصل) و آن ها خیلی زود با قهرمانی در لالیگا خداحافظی کردند. این نتایج باعث شد که با وجود قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، در پایان فصل زیدان از تیم خداحافظی کند. رئال مادرید در فصل پیش با اختلاف 17 امتیازی با آبی اناری ها، در رده سوم قرار گرفت. بعد از خداحافظی زیدان، جولین لوپتگی هدایت لوس بلانکوس را بر عهده گرفت.

پس از فتح سه لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در لالیگا برای رئال مادرید به یک اولویت تبدیل شده است، هر چند که آن ها در این فصل خوب پیش نمی روند. رئال مادرید با وجود پیروزی در سه بازی اول فصل، در هفته چهارم فصل مقابل بیلبائو در وزشگاه سن مامس به تساوی رسید و از آن بازی به بعد، نتایج ضعیف شروع شد. آن ها در شش بازی بعد، آمار 4 باخت، یک تساوی و یک برد را به ثبت رساندند و این نتایج در نهایت منجر به اخراج لوپتگی از رئال مادرید شد. پس از او، سانتیاگو سولاری هدایت لوس بلانکوس را بر عهده گرفت و پس از کسب 4 برد، در پنجمین بازی خود، رئال مادرید مقابل ایبار با نتیجه 3-0 شکست خورد. یک بار دیگر قهرمانی در لالیگا در حال تبدیل شدن به یک کابوس برای آن ها است. سفید های مادرید تا پایان هفته 13 لالیگا، تنها شش برد کسب کرده اند.

نظر شما