شناسهٔ خبر: 29554385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انتقاد ضرغامی از عدم آشنایی بسیاری از مدیران عالی‌رتبه با فضای مجازی

عضو شورای عالی فضای مجازی در اینستاگرام خود نوشت امروزه "سواد مدرن"، آشنایی با زبان فضای مجازی است که متاسفانه بسیاری از مدیران عالی‌رتبه و تصمیم‌گیران ما از این حیث بی‌سوادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق رسانه ملی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به بررسی رقابت نابرابر دو رویکرد موجود در فضای مجازی پرداخت.

ضرغامی نوشت:

بابا با اَسب آمد!
حسین آقا مشغول گزارش مشق هایش است.
به مبحث "بابا با اسب آمد" رسیده‌اند! سیدمهدی و ابوالفضل هم که اجمالاً موضوع را نمی دانند به دنبال کشیدن و نقاشی اسب هستند. البته صاحب خمیازه (ابوالفضل) که مدتهاست کانال اش تعطیل شده حال خوبی ندارد! منتظر پیام رسان فراگیر داخلی است که کارش را شروع کند.
همین قدر که هر سه تا را مشغول کرده ام ، خدمت بزرگی به خانم های خانه است.

پی نوشت:

ضرب المثل "مار نوشتن و مار کشیدن" معروف است.
آن مرد با سواد هر چه تلاش کرد تا مردم را قانع کند که "مار" آن چیزی است که او نوشته ، ولی آنان ادعای مرد شیاد که مار را کشیده بود باور داشتند!
فضای مجازی عرصه رقابت نابرابر این دو رویکرد است.
به همین دلیل معتقدم نخبگان و فعالان مجازی باید در هر دو بخش کارآمد و تأثیرگذار باشند.
بارها به مسئولان محترم قضایی یادآوری کرده‌ام که گزارش‌های آماری صرف برای اقناع افکار عمومی مفید نیست. در حالی که مخالفان با انتخاب و انتشار سوژه های خاص عاطفی و انسانی ، بخش زیادی از عملکرد دستگاه قضائی را زیر سوال میبرند.
امروزه "سواد مدرن" ، آشنایی با زبان فضای مجازی است. متاسفانه بسیاری از مدیران عالی‌رتبه و تصمیم‌گیران ما از این حیث بی سوادند و خودشان هم نمی‌دانند که این جهل مرکب، آنان را دائماً مقهور "مارگیران حرفه ای" می کند.

نظر شما