شناسهٔ خبر: 29532383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سردار کریمی:

آرمان‌های نظام اسلامی را برای نسل جدید تبیین و تبدیل به باور کنیم

گروه سیاسی - فرمانده سپاه روح‌الله گفت: از انقلابی که مبتنی بر مسائل دینی و رهبری یک مرجعیت دینی است می‌توانستیم به مدینه فاضله دست پیدا کنیم اما بی‌انصافی است که مشکلات امروز را به گردن رهبری بیاندازیم و باید آرمان‌های نظام اسلامی را برای نسل جدید تبیین و تبدیل به باور کنیم.

صاحب‌خبر -

آرمان‌های نظام اسلامی را برای نسل جدید تبیین و تبدیل به باور کنیم

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله امروز اول آذرماه در جلسه شورای اداری شهرستان محلات با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم و بایستی آرمان‌های انقلاب برای نسل چهارم انقلاب نقل شود. انقلاب ما هم‌اکنون رویش‌هایی همچون شهید حججی دارد اما این کافی نیست و ارتش بیست میلیونی باید به ارتش 80 میلیونی تبدیل شود.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از بسیج افزود: هر کس در این کشور دغدغه‌مند انقلاب و مسائل دینی باشد بسیجی است، بسیج تفکری است که با سر نیزه و اسلحه نمی‌توان از بسط آن جلوگیری کرد، مرور خدمات انقلاب امروز از وظایف ما است چراکه دشمنان ما نمی‌خواهند انقلاب چهل سالگی خود را ببیند اما جبهه انقلاب اصرار بر پیشروی دارد.
سردار کریمی تصریح کرد: امروز شرایط خاصی به وجود آمده است؛ از طرفی عناصر داخلی و از طرفی استکبار جهانی در خارج از مرز‌ها تصور کرده‌اند که وجود مشکلاتی چون مسائل اقتصادی می‌تواند موجب تغییر شود. دشمن در همه راهبرد‌های خود شکست خورده و اکنون روزنه‌ای پیدا کرده و می‌خواهد از این طریق وارد شود که در این مورد هم با کمک خداوند و بصیرت مردم شکست خواهد خورد.
وی ادامه داد: فعالیت ما در فضای مجازی آن‌طور که باید و شاید نیست و نیاز داریم گروه‌هایی به صورت مجازی به شبهات مطرح شده از سوی دشمن پاسخ دهند البته این شبهات به جایی نخواهد رسید به شرطی که قوی باشیم و بدانیم جنگ نرم نیاز به تیر و ترکش ندارد و همت شما مدیران در مقابله با این جنگ را می‌طلبد. تحریم باعث خود‌کفایی می‌شود، در زمان جنگ تهیه یک آر پی جی مشکل بود و امروز از همان تحریم‌ها نیروی نظامی خوکفایی به وجود آمده که دست به زانوی خود دارد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان با اشاره به پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: قرن بیستم شاهد تحولات بسیار گسترده‌ای همچون جنگ‌های جهانی و انقلاب‌ها بوده است، انقلاب اسلامی ایران از جمله اتفاقات این قرن است که معنویت را به قدرت اضافه کرد. این معنویت با نور وحی و ارزش‌های الهی همراه است و موجب شکاف در ارکان جاهلیت می‌شود، اگر کشوری قصد دارد کد‌خدا شود به اطلاعات نیاز داردکه برای این منظور سازمان‌های جاسوسی و جاسوسان بومی را به وجود آوردند و برای تربیت این جاسوسان دانشگاه‌‌های بین‌المللی تاسیس کردند که ظاهر درسی داشت اما در آن فرهنگشان را منتقل و جاسوسانی را تربیت می‌کنند.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز جهانی، دومین گام سوداگران کد‌خدایی جهان است، به عنوان مثال تاسیس بانک جهانی باعث شد پول غالب دلار باشد و مبادلات مالی با آن انجام شود تا در صورتی که نیاز بود کشوری تحریم شود به راحتی بتوانند آن کشور را در فشار قرار دهند. در زمان جنگ دنیا روابط تجاری را با ما قطع نکرد اما ماشین‌آلاتی که به ما می‌دادند یک‌بار مصرف بود.
سردار کریمی با اشاره به سرمایه‌گذاری غربی‌ها در حوزه رسانه گفت: دشمن با ابزار‌هایی مانند ماهواره و ... در صدد تهاجم فرهنگی است که این تهاجم در گذشته نیز وجود داشت؛ در بروشور‌های ماشین‌‌آلات صنعتی عکس‌های برهنه زنان را چاپ می‌کردند که امروز نیز این تهاجم از طرق مختلف انجام می‌شود که مثال آن هالیوود است؛ هالیوود برای کودک نوزاد تا سالمند 200 ساله برنامه دارد.
وی با بیان اقدامات سیاسی غربی‌ها تشریح کرد: اولین گام سیاسی ایجاد سفارتخانه در یک کشور است، گام دوم ایجاد احزاب مختلف است؛ امروزه کارکرد احزاب چیست؟ بصیرت سیاسی مردم ما از امام و انقلاب است نه احزاب سیاسی. احزابی قابل قبول هستند که دنبال پیاده کردن ارزش‌های دینی باشند.
سردار کریمی با اشاره به جنگ سایبری دشمن علیه ایران تشریح کرد: اگر آمریکا ادعا می‌کند که کدخدای جهان است اقدامات همه جانبه‌ای انجام داده است. وضعیت جامعه در دوران قبل‌ از انقلاب اسفناک بود، در حوزه بهداشت، شاهد حضور پزشک‌های وارداتی بودیم، قبل از انقلاب 7 دانشکده و 700 دانشجو پزشکی وجود داشت اما امروز 180 هزار دانشجو در 47 دانشکده پزشکی مشغول به تحصیل هستند. غالب بانوان اصلا سواد نداشتند اما امروز شاهد حضور 50 درصدی بانوان در دانشگاه‌ها هستیم.
وی ادامه داد: در گذشته ما یک کشور تک محصولی بودیم؛ نفت را استخراج و پول آن را مصرف می‌کردیم اما امروز 17اُمین کشور از لحاظ اقتصادی در جهان هستیم.علاوه بر مشکلات در عرصه نظامی هم پیشرفته‌ترین تجهیزات را خومان تولید کردیم که به مرور از سرعتی که در دهه دوم و سوم انقلاب برای توسعه کشور داشتیم کاسته شده است. یکی از شعارهای انقلاب عدالت اجتماعی بود که در دهه اول انقلاب محقق شد اما به مرور از این آرمان فاصله گرفتیم.
فرمانده سپاه روح‌الله استان در پایان اظهار کرد: ما در اصل انقلاب و مسائل دینی مشکلی نداریم چراکه از انقلابی که مبتنی بر مسائل دینی و رهبری یک مرجعیت دینی است می‌توانستیم به مدینه فاضله دست پیدا کنیم اما بی‌انصافی است که مشکلات امروز را به گردن رهبری بیاندازیم و بایستی آرمان‌های نظام اسلامی را برای نسل جدید تبیین و تبدیل به باور کنیم.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این با گرامیداشت هفته وحدت بسیج با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران تصریح کرد: وحدت بدون تقوا ممکن نیست و اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد وحدت آسیب می‌بیند. در آیه «من المومنین رجال صدقوا ...» به صداقت اشاره شده است و بسیج نیز به معنای صداقت در رفتار، گفتار و اندیشه است. بسیجی بایستی صادق باشد و افرادی که مرتبا رنگ عوض می‌کنند منافق هستند و منافق بسیجی نیست؛ این سخن قرآن است.
وی افزود: کسی که در ظاهر ادعای ولایی بودن دارد و در باطن از پشت به ولایت ضربه می‌زند بسیجی نیست، قرآن کریم می‌فرماید کسی که مدام رنگ عوض می‌کند منافق است. خداوند در قرآن کریم وعده داده است که اگر ما صادق، استوار و بسیجی باشیم او نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کند و مکر آنان را به خودشان بر می‌گرداند، در دوران دفاع مقدس به دلیل صداقت و بسیجی بودن رزمندگان، خداوند وعده خود را عملی و ما را یاری کرد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصرح کرد: آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌ها سه هدف را دنبال می‌کنند؛ تغییر رفتار، ساختار و نظام ایران. در بحث تغییر رفتار، آمریکایی‌ها به دنبال به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، مسائل هسته‌ای و موشکی و پذیرش نظم مورد‌نظر آمریکا در مسائل بین‌المللی از سوی ایران هستند. در بحث تغییرساختار، اصل ولایت‌فقیه، شورای نگهبان و سپاه را مورد هجوم و در بحث تغییر نظام، به دنبال فرصتی هستند تا با شورش‌ها مختلف برای نظام مشکل ایجاد کنند.
وی ادامه داد: یکی از راهبرد‌های آن‌ها، مشروعیت‌زدایی است، آنان به دنبال شکاف میان حاکمیت و مردم، مردم و قوا هستند، ناکارآمدسازی، دیگر راهبرد آن‌ها است؛ بایستی تلاش کنیم در جهت خنثی‌سازی دشمنان گام برداریم و مسئولین نیز توجه کنند با کم‌کاری در پازل دشمن بازی نکنند.
انتهای پیام

نظر شما