شناسهٔ خبر: 29532336 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تاثیر اولتیماتوم‌های همتی بر بازار ارز +جدول

شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی با بیان مطالبی درخصوص مدیریت بازار ارز، امروز بازار با کاهش جزئی قیمت دلار رو به رو شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان: شب گذشته با بیان مطالبی درخصوص مدیریت بازار ارز توسط رئیس کل بانک مرکزی به نظر می‌رسد بازار با کاهش جزئی قیمت دلار رو به رو شده است و از نرخ ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که البته هم اکنون نیز با نوسانات متعددی مواجه است.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نوسانات برای اقتصاد ایران خوب نیست گفت: ما ثبات را به اقتصاد بازگرداندیم، ضمن اینکه تبلیغات علیه ملت ایران را با تلاش و تدبیر دولت و بانک مرکزی، مدیریت کردیم، اکنون خوشحالیم که بازار ارز تحت کنترل کامل است و بانک مرکزی مسیر خود را ادامه خواهد داد. ما هدفمند بازار را به سمت تعادل پیش خواهیم برد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما در بازار مداخله می‌کنیم، اما باید بازار ارز را بازار متشکلی کنیم، چراکه باید بازار ساماندهی شود؛ به خصوص اینکه اکنون در بازار و اقتصاد، بازار آزاد و نرخ‌های آن تاثیرگذار است.

طبق بررسی‌های میدانی، بازار هم اکنون با روند عادی و تحت کنترلی در حال معامله است و با ریزش تعداد زیادی از دلالان ارزی، به نظر می‌رسد مجددا شاهد کاهش چشمگیری از حباب ایجاد شده برای نرخ ارز باشیم.

طبق اطلاعات بدست رسیده دلار در رنج ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود و این رقم را صرافی بانک ملی نیز در سایت خود به نمایش گذاشته است. هر اسکناس یورو نیز ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

در ادامه بررسی‌ها اکثر صرافی با جدیت به رعایت قوانین مندرج در دستور العمل بانک مرکزی مصر هستند و در درج شماره تلفن همراه خریدار و شماره ملی آن‌ها بشدت تاکید دارند تا از ورود انواع تخلف جعل جلوگیری کنند.

نظر شما