شناسهٔ خبر: 29532329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای استانی ابوذر+فیلم

نخستین جشنواره رسانه‌ای استانی ابوذر در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

صاحب‌خبر -
اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای استانی ابوذر+فیلمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیح رسانه فارس در این مراسم گفت: این جشنواره در دو بخش کشوری و استانی برگزار می‌شود که ۳۰۳ اثر شامل ۱۷۹ اثر کشوری و ۱۳۳ اثر استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
مصطفی اژدری افزود: از میان این آثار شانزده اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند که ۱۰ اثر به مرحله کشوری و شش اثر منتخب استانی شدند.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ عکاس، خبرنگار، روزنامه نگار و فعالان اصحاب رسانه در محور‌های عکس، خبر، موشن گرافی، گزارش و کاریکاتور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.
مسئول سازمان بسیح رسانه فارس گفت: مقاومت و دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن شناسی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، سازگاری با کم آبی، معضل پلاستیک، سختی کار محیط بانان و سواد رسانه‌ای موضوعات آثار ارسالی به این جشنواره بود.
 
برگزیدگان جشنواره
خبرگزاری صدا و سیما در جشنواره استانی ابوذر خوش درخشید.
در این جشنواره خانم سیده نصرت شجاعی سردبیر خبرگزاری صدا و سیما سه مقام برتر کشوری و استانی را از آن خود کرد.
در بخش کشوری عکس دو اثر احمدرضا مداح از خبرگزاری رضوی مقام اول و دوم و الهه پورحسین از باشگاه خبرنگاران جوان موفق به کسب رتبه سوم شد و همچنین احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم نیز تنها کارکاتوریست منتخب و راه یافته به مرحله کشوری این جشنواره است.
در بخش کشوری نخستین جشنواره رسانه ای ابوذر در حوزه گزارش محمد امین افشارپور از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس با عنوان «چند می گیری تصادف کنی» موفق به کسب مقام نخست شد.
در این بخش سیده نصرت شجاعی از خبرگزاری صدا و سیما با گزارشی با عنوان درآمد کثیف قاچاقچیان مقام دوم و سمیرا مردانی از خبرگزاری فارس با گزارش میدانی مشکلات محله سنگ سیاه شیراز مقام سوم را به دست آورد.
در بخش کشوری حوزه خبر مرضیه امیری از پایگاه خبری شیرازه مقام اول و سوم و همچنین مریم احمدی خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز فارس رتبه دوم را کسب کردند.
در مرحله استانی این جشنواره محمد امین افشارپور خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس موفق به کسب مقام اول در حوزه خبر و نغمه هنردار خبرگزاری برنا مقام دوم را از آن خود کرد.
در بخش گزارش مرحله استانی خانم سیده نصرت شجاعی سر دبیر خبرگزاری صدا و سیما موفق به کسب عنوان اول و دوم شد.
در بخش کاریکاتور مرحله استانی این جشنواره فرامرز کشتکار از دانشگاه شهید رجایی شیراز و احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2868249" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2284158/2868249?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما