شناسهٔ خبر: 29532328 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عکس | کتابگردی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری با حضور در کتابفروشی‌های تهران، به پنجمین دوره آیین کتابگردی پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجمین دوره کتابگردی در آخرین روز از بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، صبح پنجشنبه اول آذر با حضور چهره های فرهنگی و هنری و همچنین علاقه‌مندان و دوست‌داران کتاب در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز شد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ظهر امروز کتابگردی خود را با حضور در کتابفروشی مکتب تهران آغاز کرد، صالحی سپس به کتابفروشی ایرانیان نیز سر می‌زند.

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کتابگردی را با حضور در کتابفروشی دف آغاز کرد و پس از آن به کتابفروشی‌های خیابان کریم خان از جمله کتابفروشی انتشارات ثالث و اساطیر می‌رود.

نکته جالب توجه پنجمین دوره کتابگردی، حضور نداشتن محسن جواد، معاون فرهنگی وزیر ارشاد است، او که به دلیل کسالت نتوانست در این رویداد فرهنگی شرکت کند، پیامی را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض تبریک به همه کتابفروشان عزیز و محترم

کتاب بی تردید سرچشمه خیر و برکت است و کتابفروش کسی  است که این خیر را در دسترس مردم قرار می دهد. عموم کتاب فروشان خاستگاهی فرهنگی دارند و دغدغه فرهنگ و فرهیختگی مردم ایران را دارند. کتاب گردی کاری نمادین برای توجه دادن مردم به جایگاه کتاب و کتابفروشی در توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران است.

کتابفروشی‌ها همان باغ‌های مفرح روح و روان آدمی‌اند که باید آنها را از گزند حوادث روزگار دور نگه داشت. این باغ‌های کوچک و بزرگ باید در هر محله ای به فراخور حال آن در دسترس مردم باشد. سیاست‌های معاونت فرهنگی در خصوص کتابفروشی‌ها باید بازنگری و در راستای توسعه کمی و کیفی آنها اصلاح شود. این کاری است که ما در شرف انجام آن هستیم.

کتاب باید در دید مردم باشد و یا شرایط آسان در اختیار آنها قرار گیرد تا روند توسعه متوازن کشور شتاب گیرد.

اینجانب اگرچه به دلیل کسالت امروز توفیق حضور در این فعالیت فرهنگی اصیل را ندارم  اما این سنت حسنه را پاس داشته، از عموم مردم می‌خواهم تا با حضور در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و خرید کتاب نشان دهند که اهل فرهنگ و دوستدار کتاب اند.»

۵۷۲۴۳

نظر شما