شناسهٔ خبر: 29532327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر علمی اولین کنگره ایمپلنت عنوان کرد؛

ایمپلنت‌ دندان برای افراد دیابتی و پوکی استخوان

دبیر علمی اولین کنگره ایمپلنت، از انجام روش جدید ایمپلنت خبر داد که هیچگونه مشکلی برای بیماران دیابتی و پوکی استخوان ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امین معتمدی‌، روز پنج شنبه در اولین سمپوزیوم «ایمپلنت‌ تمام فک» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، گفت: یکی از نیازهای امروز بیماران ارتقای کیفیت زندگی آنها است‌ و کسی که دندان ندارد به نوعی دارای معلولیت‌ جسمی است.

وی افزود: امروزه دندانپزشکی و ایمپلنت به سمتی پیش می‌رود که نه تنها خواسته بیماران را برطرف کند، بلکه عملکرد جویدن و زیبایی را به آنها هدیه دهد.

معتمدی با اشاره به اینکه برگرداندن بافت‌ها و زیبایی صورت در عین گذاشتن دندان‌ها، پروسه درمان را پیچیده می‌کند، گفت: در واقع گذاشتن ایمپلنت‌ها و انجام انواع پیوندها معمولا به زمان زیادی نیاز دارند و روش درمانی پروآرچ‌ برای بیمارانی که دندان‌های خود را کشیده‌اند، بسیار مناسب است و این روش ایمپلنت‌ از نوع ثابت محسوب می‌شود.

وی افزود: این روش درمانی بر خلاف سایر روش‌های متداول‌ که بیش از یک سال درمان آنها به طول می‌انجامد بین یک تا دو روز است و جراحی در این روش به صورت غیرتهاجمی‌ انجام می‌شود و بیمار در مدت کوتاهی صاحب دندان می‌شود.

دبیر علمی اولین کنگره ایمپلنت با اشاره به اینکه در این روش درمانی تا به امروز هیچ عوارضی مشاهده نشده است، افزود: این روش کاملا تکامل یافته است و هدف از برگزاری این کنگره آموزش و شناسایی این روش ایمپلنت‌ به دندانپزشکان جوان است.

معتمدی‌ ادامه داد: در اولین سمپوزیوم‌ ایمپلنت‌ دو جراحی خواهیم داشت که یکی بر اساس روش متداول و غیردیجیتال‌ بیمار درمان می‌شود و در روشی دیگر طرح درمان بر اساس تصاویر سه بُعدی‌ است.

وی با اشاره به اینکه در این روش درمانی محدودیت سنی وجود ندارد و بیماران دیابتی‌ نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند، افزود: بیماران قلبی، افرادی که دچار پوکی استخوان پیشرفته و دیابت هستند می‌توانند برای ترمیم دندان‌های خود از این روش ایمپلنت‌ استفاده کنند. همچنین بیمارانی که دوران رادیوتراپی‌ را می‌گذرانند نیز بدون هیچ مشکلی می توانند دندان‌های از دست رفته خود را ترمیم کنند.

دبیر علمی اولین سمپوزیوم ایمپلنت،‌ گفت: این روش مراقبت‌های بهداشتی بعد جراحی خود را می‌طلبد به همین دلیل پزشکان توصیه نمی‌کنند افرادی که دچار معلولیت‌های ذهنی بوده از این روش درمانی برای ترمیم دندان‌های خود استفاده کنند.

معتمدی‌ یادآوری کرد: در کشورهای اسکاندیناوی‌ انجام ایمپلنت‌ به روش پروآرچ‌ تحت پوشش کامل بیمه قرار دارد ولی در ایران هنوز این روش ایمپلنت تحت پوشش بیمه نیست.

نظر شما