شناسهٔ خبر: 29532285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مادر و ناپدری دختر بچه ٦ ساله تنها مظنونان این پرونده تلخ هستند

شکنجه سیندرلای مهابادی

صاحب‌خبر -
شکنجه سیندرلای مهابادی
 
فقط جیغ می‌کشد. فریاد می‌زند. نه اسم کسی را به زبان می‌آورد و نه هیچ صحبتی از بلایی که سرش آمده، می‌کند. هرکس می‌خواهد با او حرف بزند، با داد و فریاد پاسخش را می‌دهد، ولی آثار زخم و کبودی و شکستگی روی بدنش گویای همه چیز است. زخم‌هایی که نشان می‌دهد سمانه ٦ ساله چقدر درد کشیده و چندین شبانه‌روز عذاب را تحمل کرده است.
 
به گزارش شهروند، دختربچه‌ای که به جای شادی و نشاط و بازی کودکانه، حالا روی تخت بیمارستان فریاد درد و رنج سر می‌دهد. او هم حالا به لیست قربانیان کودک‌آزاری اضافه شده است. مثل هم‌درد‌های دیگرش قربانی بی‌رحمی ناپدری و مادر معتادش شده و به چنین روزی افتاده است. هنوز مشخص نیست که ناپدری یا مادرش این بلا را سرش آورده‌اند، تنها چیزی که مشخص است درد و رنج بی‌انت‌های این دختربچه مهابادی است که مسئولان بهزیستی درحال التیام زخم‌های او هستند.
 
چند روز پیش بود که زنی میانسال دختربچه‌ای را با حال و روز دردناک به بیمارستانی در مهاباد منتقل کرد. ران پای این دختربچه بشدت دچار شکستگی شده بود و طبق گفته مادربزرگش این بچه از پله‌ها به زمین افتاده بود. اما پزشکان هنگام معاینه این دختر به موضوع وحشتناکی پی بردند. سمانه فقط ران پایش نشکسته بود، جای‌جای بدنش آثار کبودی و زخم‌های وحشتناکی وجود داشت که خبر از یک فاجعه تلخ می‌داد. پزشکان دریافتند که این دختربچه مورد کودک‌آزاری وحشتناکی قرار گرفته و کتک خورده است، برای همین بلافاصله موضوع به پلیس و بهزیستی مهاباد اطلاع داده شد.
 
ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند و بررسی‌های خود را در این رابطه آغاز کردند. آن‌ها در نخستین گام سراغ مادربزرگ این دختربچه رفتند که او را همراه خود به بیمارستان آورده بود. این زن میانسال به ماموران گفت: «عروسم با من تماس گرفت و گفت که سمانه از پله‌ها به زمین افتاده و پایش هم خیلی درد می‌کند. من هم بلافاصله رفتم و نوه‌ام را به بیمارستان آوردم. دیگر در جریان هیچ چیزی نیستم.»
 
مهران یوسفی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد درباره جزییات این کودک‌آزاری در شهرستان مهاباد به خبرنگار «شهروند» گفت: «پس از اعلام این اتفاق از طریق تماس با سامانه اورژانس ١٢٣ اورژانس اجتماعی، کارشناسان اداره بهزیستی برای بررسی موضوع به بیمارستان مهاباد مراجعه کردند. همه شواهد نشان می‌داد این کودک که یک دختر ٦ ساله است، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آثار سوختگی، کبودی و شکستگی در چند نقطه از بدنش دیده می‌شود و حتی آثار خفگی و اثر ناخن و خراشیدگی روی گلوی کودک مشهود است، همچنین مشخص شد که این دختر با مادر و ناپدری و خواهر ناتنی‌اش زندگی می‌کرد. مادر این کودک بعد از جدایی از همسر اولش با مرد دیگری که او هم یک دختر خردسال دارد، ازدواج کرد. پدر این دختربچه هم درحال حاضر در کرمان زندگی می‌کند. مادر این کودک اهل کرمان و ناپدری‌اش اهل مراغه است و درحال حاضر ساکن شهرستان مهاباد هستند. طبق گفته مادربزرگ کودک، ناپدری‌اش به دلیل اعتیاد به موادمخدر سابقه کیفری دارد و بنا به گفته بستگان کودک مادرش نیز اعتیاد به موادمخدر دارد. اداره بهزیستی شهرستان مهاباد با همکاری عوامل بیمارستان این شهرستان نسبت به خانواده این کودک اقامه دعوا کردند و دادستانی بلافاصله خانواده کودک را احضار کرد و درحال بررسی پرونده است، اما هنوز مشخص نیست که مادر یا ناپدری این دختربچه کدام‌شان کودک‌آزاری کرده‌اند.»
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد در ادامه صحبت‌هایش گفت: «اداره بهزیستی با توجه به قرائن و شواهد موجود و آثار ضرب و شتم روی بدن کودک به دادستانی پیشنهاد داده که کودک پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان به مرکز بهزیستی سپرده شود. قرار است این دختر که حالا کمی حالش بهتر شده و بعد از عمل جراحی پایش دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد، در یکی از مراکز شبانه‌روزی شبه‌خانواده نگهداری شود. دادستان مهاباد هم تاییدیه نهایی نگهداری از کودک را بعد از بهبودی وی به اداره بهزیستی خواهد سپرد و به‌زودی عامل اصلی این کودک‌آزاری را که از طریق ناپدری بوده یا مادر کودک اعلام خواهد کرد.»
 
او افزود: «این کودک روز سه‌شنبه در بیمارستان تحت عمل جراحی از ناحیه ران قرار گرفت و کارشناسان بهزیستی تاکنون ١٢ بار به این کودک مراجعه کرده‌اند. طی مکاتباتی با مسئولان بیمارستان این کودک را ممنوع الملاقات کرده‌ایم، چراکه به لحاظ روحی بسیار وحشت‌زده و مضطرب است و مدام جیغ می‌زند و اسم هیچ‌کس را هم به زبان نمی‌آورد. مشخص است که این زخم‌ها تازگی ندارد و مربوط به چند ماه گذشته می‌شود، یعنی کودک اول کتک می‌خورده و بعد از آن هم این کتک‌ها شدت پیدا کرده تا جایی که منجر به شکستگی استخوانش شده است، به همین دلیل هم اکنون کودک توسط کارشناسان بهزیستی از لحاظ روحی تحت درمان قرار دارد.»
 
وی در پایان گفت: «مردم در صورت مشاهده هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول‌آزاری با سامانه ١٢٣ اورژانش اجتماعی تماس حاصل کنند. کارشناسان این سامانه به‌طور شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی هستند.»

نظر شما