شناسهٔ خبر: 29532282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان: پاسخ به آمریکا برای تفهیم حقایق به این کشور بود

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که پاسخ و واکنش دولت اسلام آباد به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای تفهیم درست حقایق تاریخ به این کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «محمد فیصل» روز پنجشنبه در نشست هفتگی رسانه ای در خصوص تنش های توییتری واشنگتن و اسلام آباد، تصریح کرد: پاکستان برای مقابله با گروه تروریستی القاعده به ایالات متحده، کمک های اطلاعاتی ارائه می دهد.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه هفته جاری در پست توئیتری نوشته بود ما باید اسامه بن‌لادن سرکرده شبکه القاعده را خیلی زودتر دستگیر می کردیم.
در ادامه این توئیت اضافه شده است: رئیس جمهوری وقت آمریکا از شکار این هدف بازماند، میلیاردها دلار به پاکستان پول دادیم ولی آنها به ما نگفتند که بن لادن در آن کشور زندگی می کرد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت که دیگر میلیاردها دلار به پاکستان نمی دهیم زیرا آنها پول آمریکا را می گیرند، اما برای ما کاری نمی کنند.
این گفته های ترامپ با واکنش شدید مقامات پاکستان نظیر نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر مشاور در امور کشور، فرمانده ارتش و وزیر حقوق بشر پاکستان مواجه شد.
نخست وزیر پاکستان در واکنش به تهدیدهای اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورش گفت: دولت اسلام آباد، در جنگ به اصطلاح تروریسم به رهبری آمریکا خسارت های جبران ناپذیر متحمل شد و از این پس تنها در راستای منافع خود عمل خواهد کرد.
«عمران خان» در پاسخ به اتهامات اخیر ترامپ علیه پاکستان گفت: سخنان اهانت آمیز رئیس جمهوری آمریکا زخم مردم پاکستان را که از جنگ با تروریسم آسیب دیده اند، تازه کرد، پاکستان در جنگ به رهبری آمریکا دچار خسارت شدید مالی و جانی شده است.
وی در ادامه نوشت: او (ترامپ) نیاز دارد که حقایق تاریخ را به درستی درک کند، پاکستان از جنگ به رهبری آمریکا خسارت دیده است از این پس تنها در راستای منافع مردم خود عمل خواهیم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری امروز با رسانه ها در خصوص روابط اسلام آباد و دهلی نو نیز گفت: پاکستان از هند برای گفت و گو در خصوص مسائل مربوط به تروریسم دعوت کرد ولی هند، عامدا از پاکستان برای سمپوزیوم دریایی اقیانوس هند دعوت نکرد.
فیصل همچنین در خصوص سخنان اخیر فرمانده ارتش هند در مورد پاکستان نیز گفت: فرمانده ارتش هند باید با بیشتر مراقب سخنان خود باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با محکومیت آنچه در کشمیر می گذرد، گفت: دولت اسلام آباد، اقدامات سازمان همکاری اسلامی (OIC) در حمایت از مردم کشمیر را ارج می نهد.
آساق**6125**1663**

نظر شما