شناسهٔ خبر: 29532273 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همزمان با روز جهانی فلسفه؛

همایش ملی «فلسفه و کلام» برگزار شد

حوزه/ همزمان با روز جهانی فلسفه در قم همایش ملی «فلسفه و کلام» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، همزمان با روز جهانی فلسفه، همایش ملی «فلسفه کلام» در محل تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این  مراسم که طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه حضور داشتند استاد علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه به ایراد سخنرانی پرداختند.

همایش ملی فلسفه کلام به همت گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین پژوهی با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز تخصصی کلام، انجمن علمی کلام اسلامی حوزه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه معارف اسلامی، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، مجمع عالی حکمت اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه  بزگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفر جبرئیلی دبیر علمی این همایش در سخنانی گفت: همه ما دغدغه مباحث اعتقادی و کلامی درجامعه و خصوصا در حوزه علمیه را داریم  و از این جهت اقدامات زیادی تا کنون انجام شده.

وی به لزوم تقوت مباحث کلامی در حوزه اشاره کرد و افزود: شخصیت های بسیاری همانند آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله سبحانی،‌تلاش کردند تا کلام در نظام معرفتی حوزه جا افتد.

دبیرعلمی همایش ملی کلام و فلسفه تصریح کرد: مرکز تخصصی کلام با همه تلاش ها در این زمینه، توانمندی های بالقوه بیشتری دارد و امیدورایم این همایش ها موجب شود تا از آن امکانات و زیر ساخت هایی که دارد در این جهت گام های بلند تری برداشته شود.

وی بیان کرد: مقالات بسیاری به دست ما رسیده که بررسی و ارزیابی آن ها انجام شده و امیدواریم بتوانیم به زودی مجموعه مقالاتی با عنوان فلسفه کلام را منتشر نماییم.

نظر شما