شناسهٔ خبر: 29532262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

در عصر شبهات زندگی می‌کنیم/عقاید محکم و علم کلام از ضروریات طلبگی

خرم‌آباد- نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در عصر شبهات زندگی می‌کنیم، گفت: یک طلبه باید عقاید محکم داشته و از علم کلام قوی بهره‌مند باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشم نیازی ظهر امروز پنجشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب با اشاره به اینکه یک طلبه اگر واقعا شرایط طلبگی را رعایت کند، مورد عنایت ویژه آقا امام زمان است، اظهار داشت: طلبگی بزرگترین افتخار است اگر واقعا به شرایط آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه این جمله را مکرر دیده ام که امام راحل زمانی که رهبر انقلاب بود و عظمت جهانی داشت، قسم می خورد که من در همه شرایطی که هستم یک روز طلبگی را بر این شرایطی که دارم ترجیح می دهم، تصریح کرد: باید به وظیفه طلبگی عمل کنیم و طلبه مهذب باشیم؛  گرچه در شرایط زمان ما مهذب بودن و شرایط مورد رضایت امام زمان(عج) کار آسانی نیست.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه الان عصر شبهات هست، همان عصری است که امام صادق(ع) پیش بینی کرد، افزود: امام فرمودند زمانی می آید که همه از بزرگ و کوچک در خطر این قرار می گیرند که غرق در شبهات بشوند؛ امام صادق(ع) فرمود «هیچ کس از این دنیای شبهات نجات پیدا نمی کند مگر کسی که دعای غریق را بخواند».

آیت الله نیازی با اشاره به اینکه طلبه باید عقاید محکم داشته باشد که با توسل به اهل بیت(ع) هیچ شبهه ای در او تاثیر نکند، گفت: یکی از شرایط یک طلبه این است که علم کلام درست و قوی داشته باشد و تحت تاثیر شبهات قرار نگیرد. ایمان و باور ما محکم باشد و خود را به اهل بیت بسپاریم.

نظر شما