شناسهٔ خبر: 29532038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سی ان ان نوشت:

حمایت ترامپ از عربستان وحشیگری دکترین آمریکا را برجسته می کند/ زد و بند با بن سلمان پشت پرده کثیف نحوه تجارت آمریکا را برملا کرد

واشنگتن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، جدایی از محمد بن سلمان شاهزاده سعودی را نپذیرفت و در ازای همراهی حاکمان مستبد جهانی، وعده ی چشم پوشی از جنایات بین المللی آنها را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ حمایت ترامپ از عربستان سعودی وحشیگری دکترین اول آمریکا را برجسته می کند. دکترین آمریکا عریان است.با اجازه ی فرار عربستان سعودی از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار آمریکایی، ترامپ پیامی وحشت زده در مورد نحوه انجام تجارت آمریکا در جهان ارسال کرد.

 
واشنگتن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، جدایی از محمد بن سلمان شاهزاده سعودی را نپذیرفت و در ازای همراهی حاکمان مستبد جهانی، وعده ی چشم پوشی از جنایات بین المللی آنها را داد.
 
اما بیشتر از آن، دولت آمریکا با تأکید بر سرمایه گذاری میلیاردها دلاری عربستان سعودی در کشورش، روشن ساخت که واشنگتن بهایی دارد و قواعد کلی آن قابل خریداری است.
 
تصمیم ترامپ برای پاسخ دادن به پرسش ها در مورد چگونگی واکنش به قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست، سایر ارکان دکترین آمریکا را در یکی از محاوره ای ترین و عجیب ترین سَبکِ بیانیه ها که تاکنون در سیاست خارجی آمریکا نوشته شده، فاش کرد.
 
این امر، دولتی را نشان داد که به نادیده گرفتن و پیش داوری ارزیابی های اطلاعاتی کشورش که با اهداف سیاسی آن در تضاد است، تمایل دارد.
 
آمادگی آمریکا برای تبرئه ی عربستان سعودی، ضربه دیگری به حاکمیت قانون بین المللی و پاسخگویی جهانی است. مفاهیم واشنگتن، تمایل اندک آن به اجرای قوانین طی دو سال ریاست جمهوری ترامپ را نشان داده است.
 
اظهارات ترامپ مطمئنا منجر به درگیری شدید با کنگره، جایی که حرکت دو حزبی برای مجازات عربستان سعودی وجود دارد، می شود.
 
سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر از ایالت تنسی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، واکنش ترامپ را رد کرد.
 
او گفت: "هرگز فکر نمی کردم روزی را ببینم که کاخ سفید به عنوان شرکت روابط عمومیِ شاهزاده عربستان سعودی کار می کند."
 
به نقل از  cnn،با توجه به انکار ارزیابی سازمان سیا توسط ترامپ مبنی بر اینکه شاهزاده ی سعودی در جریان قتل خاشقچی بوده، این امر ممکن است بیگانگی بین ترامپ و جامعه اطلاعاتی آمریکا را تقویت کند.
 
بیانیه ترامپ استدلال کرد که اگرچه قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست وحشتناک و نابخشودنی بود، اما شایستگی قطع رابطه استراتژیکی که وی آن را در سطوح فوق العاده ای افزایش داده را ندارد.
 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما