شناسهٔ خبر: 29530756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افشای دخالت کارشناسان فرانسوی در کلاهک شیمیایی «النصره» در ادلب

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب اعلام کردند که تروریستها مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی در اختیار کارشناسان فرانسوی قرار دادند تا این مواد را در موشکهای تروریستها قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» (هتش) –که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- بار دیگر دست به انتقال مواد شیمیایی در شمال سوریه زده است.

این منابع اعلام کردند که تحریر الشام این بار یک محموله جدید «از مواد شیمیایی سمی را با تدابیر امنیتی شدید، از شهر الدانا واقع در شمال ادلب را به یک مکان نامعلوم در استان انتقال داده است».

منابع آگاه از ریف ادلب هم تأکید کردند که این محموله مواد شیمایی شامل پنج کپسول گاز کلر بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک هم امروز پنجشنبه گزارش داد که عناصر تروریستی «کلاه سفید» صبح چهارشنبه 21 نوامبر پنج بسته حامل مواد شیمیایی سمی را از یکی از انبارهای گروه تروریستی «جبهه النصره» خارج کردند.

این انبار مواد شیمیایی سمی در شهرک «کفر نبل» واقع در غرب شهر «معره النعمان» قرار داشته است و عناصر کلاه سفید این بسته‌ها را به یک انبار دیگر در داخل شهر ادلب انتقال دادند.

این انبار که جدیدا در زیر زمین واقع شده است، در نزدیکی زندان مرکزی ادلب قرار دارد که تحت اشغال عناصر جبهه النصره است.

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب به اسپوتنیک گفتند که بسته‌های مذکور در انباری که در زیر زمین قرار دارد، به کارشناسان فرانسوی تحویل داده شده است.

به گفته این منابع، کارشناسان فرانسوی اخیرا وارد ادلب شدند تا دست به تغییر موشک‌هایی بزنند که بردشان نامعلوم بوده و اخیرا به همراه سکوهای پرتاب از مرز وارد سوریه شده است.

این کارشناسان قصد دارند در کلاهک این موشکها مواد شیمیایی سمی قرار دهند تا از آن علیه ارتش سوریه استفاده کنند.

از زمان عقد توافق «سوچی» بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر سر شهر ادلب سوریه، النصره به جای اینکه از منطقه «عاری از سلاح» خارج شود، داعش و سایر گروههای تروریستی خارجی را به مواد شیمیایی سمی در جبهه‌های مختلف استان ادلب و به ویژه در اطراف منطقه عاری از سلاح مجهز کرده است.

در واقع النصره از توافق آتش‌بس که در منطقه عاری از سلاح برقرار شده است، سوء استفاده می‌کند و خود را برای انجام حملات شیمیایی آماده می‌کند.

کلاه سفیدها نیز با النصره همکاری داشته و محموله‌های کلر و سارین را در مناطق مختلف منطقه عاری از سلاح تحت اختیار سایر گروههای تروریستی حاضر در ریفهای شمال و شمال غربی حماه، ریف شمال شرق ادلب واقع در مرزهای اداری با استان حلب و ریف شمال شرق استان لاذقیه قرار داده‌اند.

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

کلاه سفیدها و عناصر النصره از این طریق، ابزارهای لجستیکی خود را برای انجام حملات ساختگی شیمیایی در جبهه‌های مختلف حلب، حماه و ادلب در اختیار دارند تا به محض هر گونه تحرک ارتش سوریه از این سلاح استفاده و ارتش سوریه را متهم کنند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما