شناسهٔ خبر: 29530224 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پایان فوتبال اسطوره بارسلونا در تهران؛

ژاوی - آزادی؛ این دوئل تمام شدنی نیست!

در شرایطی که تصور می شد بازی در نیمه نهایی آسیا آخرین حضور ژاوی ارناندس در ورزشگاه آزادی باشد، اما هم گروهی پرسپولیس با السد این پیش بینی ها را برهم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت در مرحله گروهی بار دیگر با تیم السد روبرو شدند تا در آخرین فصل حضور ژاوی ارناندس، بازهم مقابل او صف آرایی کنند. البته ژاوی در پایان فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد اما باتوجه به هم گروهی پرسپولیس و السد، او تا پایان فصل دو بار دیگر باید با ایرانی ها جدال داشته باشد.

 

ژاوی در این سه فصلی که در قطر بوده، 7 بار با تیم های ایرانی بازی داشته و 4 بار به تهران سفر کرده است. به طوری که در سال 2018 اسطوره فوتبال اسپانیا بیش از هر شهر دیگری به جز دوحه در تهران فوتبال بازی کرد!

 

اولین بازی او در پلی آف لیگ قهرمانان 2017 برابر تیم استقلال بود. در آن بازی 100 هزار هوادار آبی پوش یک صدا ژاوی را تشویق کردند و البته پیش از آن هزاران هوادار ایرانی در فرودگاه استقبال باشکوهی را از کاپیتان سابق بارسلونا انجام دادند. اما در زمین مسابقه هافبک شماره 6 مغلوب رحمتی و یارانش شد و نتوانست به مرحله گروهی برسد.

 

 

فصل بعد او در قطر پیروزی السد برابر پرسپولیس را مهندسی کرد اما در تهران نتوانست کارش را جلو ببرد و با قبول شکست از پرسپولیس، صدر جدول را از دست داد. ژاوی در یک چهارم بازهم به تهران آمد تا با پیراهن زرد مقابل استقلال بازی کند و این بار موفق شد با ارائه نمایشی فوق العاده سرانجام طلسم تهران را بشکند و در آزادی پیروز شود. ولی یک مرحله جلوتر، شاگردان برانکو ایوانکوویچ اجازه ندادند قهرمان 3 دوره لیگ قهرمانان اروپا، بتواند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

 

 

حالا فوق ستاره 38 ساله فرصت این را دارد که انتقام شکست برابر پرسپولیس را از این تیم بگیرد. ژاوی اعلام کرده که در پایان فصل قطعا از فوتبال خداحافظی می کند اما شاید بازی آخر مرحله برابر 80 هزار پرسپولیسی طوری رقم خورد که او میل به یک سال بازی دیگر را هم پیدا کرد! البته اگر اینطور هم نشود، آخرین بازی ژاوی در یک تورنمنت قاره ای در ورزشگاه آزادی خواهد که این موضوع نیز می تواند اتفاق بسیار جذابی باشد.

 

 

 

 

نظر شما