شناسهٔ خبر: 29529072 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

احتمال غیبت کاشیما آنتلرز در لیگ قهرمانان

این احتمال وجود دارد که تیم کاشیما آنتلرز در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ حضور نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، باتوجه به تقسیم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به منطقه شرق و غرب آسیا، تیم قهرمان سهمیه فصل بعد این مسابقات را ندارد چرا که در آن صورت احتمال هم گروهی دو تیم از یک کشور به وجود می آید که در تضاد با قوانین AFC است. پیش تر زمانی که لیگ قهرمانان ۲۸ تیمی بود، قهرمان فصل قبل به طور مستقیم در مرحله حذفی حضور پیدا می کرد و از آنجا کارش برای قهرمانی آغاز می شد.

 

امسال لیگ ژاپن ۲+۲ سهمیه دارد که به قهرمان، نایب قهرمان و تیم سوم جی لیگ به همراه قهرمان جام حذفی ژاپن اختصاص می یابد. اکنون تیم کاوازاکی فرونتاله به عنوان قهرمان لیگ یک سهمیه را برای خود کنار گذاشته اما تکلیف ۳ سهمیه دیگر مشخص نیست.

 

۴ تیم اوراواردز، کاشیما آنتلرز، وگالتا و مونتدیو در مرحله نیمه نهایی جام حذفی حضور دارند و برای قهرمانی تلاش می کنند. ۲ بازی نیمه نهایی حدود یک و نیم ماه بعد برگزار می شود و ۴ روز پس از آن هم بازی فینال در ورزشگاه معروف سایتاما به انجام می رسد.

 

اوضاع در لیگ کمی پیچیده تر است و در فاصله دو هفته تا پایان لیگ، ۷ تیم برای دو سهمیه باقی مانده تلاش می کنند. حالا تیم سانفریس هیروشیما و کاشیما آنتلرز در رتبه دوم و سوم قرار دارند اما با اختلاف یک تا ۴ امتیاز، تیم هایی چون اف سی توکیو، اوراواردز و... در تعقیب آن ها هستند.

 

در دو هفته باقی مانده کاشیما آنتلرز با تیم های میانه جدولی وگالتا و ساگان توسو بازی خواهد کرد و می تواند با کسب ۲ پیروزی حضورش در پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ را قطعی کند.

 

نکته جالب این که در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ اوراواردز ژاپن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی حضور نداشت و این بار هم احتمال دارد کاشیما آنتلرز غایب بزرگ معتبرترین تورنمنت باشگاهی آسیا باشد.

 

 

نظر شما