شناسهٔ خبر: 29524539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

وزیر خارجه امارات:

ایران می تواند شریکی برای منطقه باشد

صاحب‌خبر -
به گزارش  جهان نيوز به نقل از مهر ، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات اعلام کرد: موضوع یمن یا هر قضیه دیگری در دنیا باید از طریق مذاکره و گفتگو حل و فصل شود.

وی مدعی شد: اگر دخالت ایران در یمن نبود بحران خیلی وقت قبل با خسارات کمتر و اوضاع با ثبات برادران در یمن حل می شد. ایران می تواند شریکی برای منطقه باشد و به شهروندانش خدمت کند اگر خط مشی مبتنی بر توسعه و صلح و ثبات به جای ایجاد هرج و مرج در منطقه را در پیش بگیرد.

وزیر خارجه امارات گفت: هر راهکاری برای حل بحران یمن باید بر اساس سیاسی باشد.وی بدون اشاره به جنایات ائتلاف ضد یمن افزود: ائتلاف عربی در یمن از ابتدا در راستای تقویت گفتگوی سیاسی یمن حرکت کرده است! ما در راستای تلاش های خالصانه برای ایجاد فضای مناسب راهکار سیاسی در یمن حرکت می کنیم. راهکار سیاسی در یمن نیاز به چارچوب یمنی مورد حمایت منطقه و سازمان ملل دارد.

عبدالله بن زاید آل نهیان گفت: ما حامی تلاش های سازمان ملل در یمن هستیم و بر این باوریم که نماینده سازمان ملل در امور یمن تلاش بارزی انجام می دهد.وزیر خارجه امارات بیان کرد: امیدواریم که مذاکرات سوئد دور نهایی از مذاکرات نباشد. 
 

برچسب‌ها:

نظر شما