شناسهٔ خبر: 29523092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران در جمع امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت

نتایج تحقیق دو موسسه بین‌المللی فعال در زمینه ارزیابی خطر نشان می‌دهد ایران در کنار کشورهایی مانند انگلیس، دانمارک و سوئیس در زمره امن‌ترین کشورهای جهان برای سفر قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ایران از نظر امنیت در حد کشورهای امن اروپایی است و در کنار انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس، جزو امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار دارد.

دو موسسعه فعال در زمینه ارزیابی خطر به نام‌های «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» با همکاری یکدیگر اقدام به تهیه نقشه‌ای موسوم به "نقشه خطرات مسافرت در سال ۲۰۱۹" کرده‌اند که سطح خطری که در هر کشور یا قلمرو سیاسی ممکن است متوجه مسافران خارجی شود را نشان می‌دهد. خشونت سیاسی (شامل تروریسم، اعتراضات مدنی، شورش و جنگ)، ناآرامی‌های اجتماعی (شامل خشونت‌های قومی و فرقه‌ای) و جرائم خشونت‌آمیز از جمله خطراتی هستند که در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

ایران در جمع امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت

استحکام زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، وضعیت روابط صنعتی، کارآمدی سرویس‌های امنیتی و خدمات اورژانس و میزان آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی نیز از دیگر فاکتورهایی بوده‌اند که موسسات «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» در ارزیابی سطح امنیت کشورها برای مسافرت آنها را در نظر گرفته‌اند.

نقشه‌ی تهیه شده توسط این دو موسسه میزان مخاطراتِ سفر در کشورهای مختلف جهان را در پنج سطح رده‌بندی می‌کند: ناملموس، کم، متوسط، زیاد و بیش از حد. کشورهای بسیار محدودی توانسته‌اند از نظر امنیت سفر در دسته «ناملموس» قرار بگیرند. لوکزامبورگ، دانمارک، اسلوونی، سوئیس، نروژ، فنلاند و ایسلند تنها کشورهایی هستند که از قاره اروپا در این دسته جای گرفته‌اند.

در مقابل، اکثر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان در فهرست "کشورهای کم‌خطر" قرار دارند و جالب آنکه ایران، اردن، عمان، قطر، امارات، کویت، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان نیز به ترتیب و همسو با کشورهای اروپایی در این طبقه قرار گرفته‌اند. کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند هم در همین دسته قرار دارند.

طبق این نقشه، کشورهای با خطر زیاد یا بیش از حد تقریبا به طور کامل از آفریقا و خاورمیانه هستند. سوریه، یمن، افغانستان، عراق، لیبی، مالی، سودان جنوبی و سومالی از جمله‌ی کشورهایی هستند که در دسته پنجم، یعنی "دارای خطر بیش از حد" قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما