شناسهٔ خبر: 29522531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ایران جزو امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر شد

نتایج یک ارزیابی جدید نشان می‌دهد ایران در کنار کشورهایی مانند انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس، جزو امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ایران در کنار کشورهایی مانند انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس، جزو امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر قرار گرفت. 

 دو موسسعه فعال در زمینه ارزیابی خطر اقدام به تهیه نفشه‌ای کرده‌اند که سطح خطر موجود در هر کشور را از لحاظ احتمال مواجه شدن با خشونت‌های سیاسی (شامل تروریسم، شورش، ناآرامی‌های دارای انگیزه‌های سیاسی و جنگ) ناآرامی‌های اجتماعی و جرائم خشونت‌آمیز نشان می‌دهد. 

موسسه‌های «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» گفته‌اند برای تهیه این نقشه عوامل دیگری مانند سالم بودن زیرساخت‌های حمل نقل، وضعیت روابط صنعتی، کارآمدی خدمات امنیتی و اضطراری و آسیب‌پذیری کشور مورد نظر در برابر بلایای طبیعی هم در نظر گرفته شده‌اند.

نقشه یاد شده میزان مخاطرات را در پنج دسته تقسیم‌بندی کرده است: «ناملموس، کودک، متوسط، بالا و خطر مفرط». کشورهای بسیار معدودی در دسته «ناملموس» قرار گرفته‌اند. لوکزامبورگ، اسلوونی، سوئیس، نروژ، فنلاند و ایسلند در این طبق جای دارند.

عده زیادی از کشورهای اروپایی، از جمله انگلستان در فهرست کشورهای کم‌خطر قرار دارند. در میان کشورهای آسیا، ایران، اردن، عمان، اماراک کویت، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان در این طبقه جا دارند. کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند هم همه کم‌خطر هستند.

سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، سودان جنوبی و سومالی برخی از کشورهایی هستند که در دسته پنجم، یعنی خطر مفرط قرار گرفته‌اند. 

نظر شما