شناسهٔ خبر: 29521717 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قهرمان وزنه‌برداری معلولان آسیا و اقیانوسیه مدالش را به شهید خردسال تقدیم کرد

ایزدی: محمدطا‌ها قهرمان مردم ایران است

روزنامه جوان

قهرمان وزنه‌برداری آسیا و اقیانوسیه با اهدای مدال طلای خود به خانواده محمدطا‌ها شهید خردسال حمله تروریستی اهواز دینش را به شهدا ادا کرد.

صاحب‌خبر -
قهرمان وزنه‌برداری آسیا و اقیانوسیه با اهدای مدال طلای خود به خانواده محمدطا‌ها شهید خردسال  حمله تروریستی اهواز   دینش را به شهدا ادا کرد. علیرضا ایزدی در جریان رقابت‌های وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ در ژاپن با شکستن رکورد جوانان مدال طلا را به گردن آویخت. اقدام تروریست‌های کوردل علیه مردم خوزستان دل همه مردم ایران را به درد آورد و ایزدی نیز مثل بسیاری از ورزشکاران تصمیم گرفت با اهدای مدالش به شهید خردسال این حادثه، تسکینی برای خانواده داغدار او باشد. 
همدردی با خانواده شهدا
دارنده مدال طلای وزنه‌برداری معلولان آسیا در گفت‌وگو با «جوان» اهدای مدالش به محمدطا‌ها را تسکینی برای خانواده او عنوان کرد و گفت: «تازه از مسابقات ژاپن برگشته بودیم که این اتفاق تلخ رخ داد. وقتی خبر شهادت محمدطا‌ها را شنیدیم، بیش از پیش ناراحت شدیم. این حادثه تروریستی برای همه ما تلخ و ناراحت‌کننده بود. ضمن اینکه پس از این اتفاق سیاسی – امنیتی، سازمان ملل برای نخستین بار بعد از ۴۰ سال به نفع ایران رأی داد و این حادثه را محکوم کرد. من در مسابقات جهانی قهرمان شدم و مدال طلا گرفتم، اما در حقیقت محمدطا‌ها قهرمان مردم ایران است.» ایزدی دلیل این حرکت فرهنگی – معنوی را اینگونه شرح داد: «تبعات این حادثه برای مردم و خانواده شهدا آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتم برای همدردی با خانواده محمدطا‌ها مدالم را به این شهید خردسال هدیه دهم. این موضوع را در یک برنامه تلویزیونی استانی نیز رسماً اعلام کردم، اما شرایط روحی خانواده محمدطا‌ها انجام این برنامه را به تعویق انداخت. در هفته گذشته و همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در قصرشیرین با دعوت از پدر این شهید، مدالم را به روح فرزند خردسالش تقدیم کردم.»
ترس دشمن از وحدت ایرانیان
قهرمان کرمانشاهی در ادامه به نقش ورزشکاران در زنده نگه داشتن یاد شهدا اشاره و عنوان کرد: «به غیر از شاد کردن دل خانواده یکی از شهدای حادثه تروریستی اهواز، هدف بزرگ‌تری داشتم و آن هم جنبه ملی داشت. در واقع با این حرکت به جهانیان یادآور شدم که هرچه مشکلات ما بیشتر شود، اتحاد و وحدت ملت و همچنین اعتقادمان به نظام اسلامی دوچندان می‌شود. دشمنان ایران بازنده اصلی هستند و با این کار‌ها نمی‌توانند مردم ما را به زانو درآورند. ورزشکاران کشورمان علاوه بر حضور موفق در آوردگاه‌های بین‌المللی باید دانش سیاسی خود را هم ارتقا دهند، چراکه آن‌ها نماینده عامه مردم ایران هستند.»
حمایت ورزشکاران
پس از حادثه تروریستی اهواز بسیاری از ورزشکاران با اهدای مدال‌هایشان همدردی خود را با خانواده شهدا و اتحاد مردم ایران به رخ دشمنان کشیدند. ایزدی نیز یکی از همان ورزشکارانی است که زنده نگه داشتن یاد شهدا را فراموش نکرد. مدال‌آوران کشورمان برای کسب موفقیت در رقابت‌های بین‌المللی سختی‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند و با کاستی‌ها، سوءمدیریت‌ها و تبعیض‌های مختلفی دست به گریبان هستند، اما با وجود این، آن‌ها هرگز دست از تلاش برنمی‌دارند و به‌رغم همه چالش‌ها با تمام قوا به میدان می‌روند تا پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز دربیاورند.
قبل از علیرضا ایزدی نیز چند مدال‌آور دیگر برای نشان دادن اتحاد خود با مردم ایران مدالشان را به خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز تقدیم کرده بودند. سجاد محمدیان بلافاصله پس از کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا مدالش را به شهدای اهواز و شهید هادی الماسیان تقدیم کرد. قهرمان پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ برای رسیدن به این افتخار تلاش زیادی کرده بود و با این اقدام فرهنگی شادی‌اش را با قربانیان حملات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز تقسیم کرد. سعید مولایی، جودوکار تیم ملی طلسم ۱۵ ساله جودو ایران را شکست و با رفتن روی سکوی قهرمانی مسابقات جهانی باکو مدال طلا را به گردن آویخت. قهرمان جودوی جهان که سه روز پس از حادثه تلخ اهواز روی تاتامی جهانی خوش درخشیده بود و بعد از ۱۵ سال جودو ایران را طلایی کرده بود، مدال جهانی‌اش را تقدیم خانواده شهدای اهواز کرد. جهانفر دانش، نایب‌قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری پیشکسوتان آسیا هم مدال نقره‌اش را به خانواده شهید علی کمایی یکی از شهدای حمله تروریستی اهواز تقدیم کرده بود.

نظر شما