شناسهٔ خبر: 29520957 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس مساعدت دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان:

هزینه داروهای بیماران سرطانی در حد رایگان است

بجنورد- ایرنا- کارشناس مساعدت دارویی بیماران خاص معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: داروهای بیماران سرطانی تقریبا در اکثر موارد به صورت رایگان است و تنها در مواردی که قیمت برخی داروها بسیار گران است مبلغ اندکی از آنان دریافت می شود.

صاحب‌خبر -

عصمت رعنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قیمت داروهای بیماران سرطانی با کمک های انجام شده، رایگان می شود، افزود: عمدتا 90 درصد هزینه دارویی این بیماران را دولت و تنها 10 درصد را بیمه شده می پردازد.
وی گفت: از 10 درصد سهم بیمار نیز 50 درصد توسط معاونت غذا و دارو، 25 درصد بیمارستان امام علی (ع) و 25 درصد توسط انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت پرداخت می شود که هیچ هزینه ای برای بیمار ندارد.
رعنایی با بیان اینکه هزینه برخی از داروها به صورت 70 درصد دولت و 30 درصد سهم بیمار است، گفت: در این موارد نیز 70 درصد هزینه دارو توسط معاونت غذا و دارو، 25 درصد بیمارستان امام علی (ع) و مابقی توسط انجمن عطوفت تامین می شود.
کارشناس مساعدت دارویی بیماران خاص معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: تخفیف های بیمارستان امام علی (ع) و انجمن عطوفت فقط شامل حال بیماران سرطانی می شود و بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند تنها از تخفیف های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بهره مند می شوند.
وی پیوند اعضا، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیز را از انواع بیماری های خاص برشمرد و گفت: در برخی داروها که شامل قانون 90 به 10 بیمه ها می شوند این معاونت می تواند تا سقف 50 درصد هزینه های دارویی مربوط به سهم خود را تخفیف بگیرد.
رعنایی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی داروهای بیماران خاص و به ویژه بیماران سرطانی در استان موجود است و در صورت هر گونه کمبود دارویی پس از مراجعه به این‌ معاونت با سایر استان ها تعامل می شود تا مشکل بیماران برطرف و رنج و هزینه اضافه ای را برای تهیه دارو از جاهای دیگر متقبل نشوند.
به گفته رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی، در این استان 863 هزار نفری، 2 هزار بیمار سرطانی عضو انجمن خیریه عطوفت هستند که روز به روز بر شمار آن ها افزوده می شود.
ط/5132

نظر شما