شناسهٔ خبر: 29520820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکایت یک گروه حامی حقوق بشر علیه ولیعهد ابوظبی به جرم ارتکاب جنایات جنگی در یمن

همزمان با ورود محمد بن زاید آل نهیان به پاریس، یک گروه حامی حقوق بشر در فرانسه علیه وی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در یمن شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

شکایت یک گروه حقوق بشر علیه ولیعهد ابوظبی به جرم ارتکاب جنایات جنگی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با ورود محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات به پاریس، یک گروه حامی حقوق بشر در فرانسه علیه وی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در یمن شکایت کرد.

گروه اتحاد بین المللی برای دفاع از آزادی و حقوق (بشر) به همراه چندین یمنی، در شکایت نامه ای که امروز (چهارشنبه) ارائه کرده اند، خواستار محاکمه ولیعهد ابوظبی به جرم جنایات جنگی و دست داشتن در شکنجه زندانیان و اقدامات غیرانسانی شدند.

جوزف برهام، وکیل این گروه حامی حقوق بشر، تصریح کرد محمد بن زاید آل نهیان که معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات است، درخصوص حملات (ائتلاف متجاوز سعودی) به غیرنظامیان مجرم است. در شکایت تنظیم شده علیه ولیعهد ابوظبی آمده است: احتمال دارد که او دستور بمباران ها در خاک یمن را صادر کرده باشد.

در این دادخواست همچنین به گزارشی از کارشناسان سازمان ملل متحد اشاره شده است که می گوید ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی ممکن است مرتکب جنایات جنگی شده باشد و همچنین در دو منطقه تحت کنترل نیروهای اماراتی، به شکنجه زندانیان اقدام کرده باشد.

ولیعهد ابوظبی چهارشنبه برای دیدار و گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، وارد پاریس شد. او همچنین قرار است با نخست وزیر فرانسه و شماری از تجار فرانسوی دیدار کند.

در ادامه این گزارش آمده است پیش بینی می شود بحران یمن یکی از موضوعات گفتگو میان مقامات فرانسوی و ولیعهد ابوظبی باشد، به ویژه آنکه 16 گروه حامی حقوق بشر در درخواست نامه ای به مکرون خواهان توقف صادرات تسلیحاتی این کشور به عربستان و امارات شده اند.

دادستان های فرانسوی همچنین در حال بررسی شکایت مشابهی از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هستند که ماه آوریل سال جاری میلادی همزمان با سفر وی به فرانسه، به دادگاه ارائه شد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما