شناسهٔ خبر: 29520570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شيعه انگليسي از زمان اهل بيت (ع) وجود داشته است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: شيعه انگليسي و آخوند آمريکايي نماد يک نوع تفکر مي باشد که از دوران زندگاني اهل بيت (ع) وجود داشته است.

حسن رحيم پور ازغدي چهارشنبه شب در سخنراني خود با عنوان `شيعه انگليسي، به نام شيعه به کام دشمن` در مسجد الزهرا (س) مشهد افزود: ادبيات اين نوع شيعيان در باره اهل بيت (ع) از همه داغتر است اما حتي از حرم اهل بيت (ع) هم دفاع نمي کنند.
وي اظهار داشت: کساني که به حضرت امام حسين (ع) نامه نوشتند ولي بعد آن حضرت را رها کردند، هزاران نفر بودند که همگي خود را شيعه مي دانستند اما در کربلا جز 72 نفر کسي در اطراف اين امام همام باقي نماند.
وي گفت: شيعياني که حضرت امام حسين (ع) را تنها گذاشتند همان شيعيان انگليسي و لندني بودند.
رحيم پور ازغدي افزود: شيعه انگليسي 80 درصد تشيع از جمله انفاق، فداکاري و جهاد را کنار مي گذارد و تنها به اخلاق شخصي و احکام طهارت و نجاست مي پردازد و در واقع اين نوع تشيع يک تشيع بي خطر فاقد اعتراض و فاقد امر به معروف و نهي از منکر و يک تشيع مفت خور است.
وي اظهار داشت: راحت طلبي، عافيت پرستي، خودخواهي و در عين حال ادعاي ولايت و ولايتمداري داشتن از ويژگيهاي اين نوع تشيع است.
وي گفت: اهل بيت (ع) اهل سياست بودند و اگر جز اين بود بايد به مرگ طبيعي از دنيا مي رفتند در حالي که يا مسموم شدند يا با شمشير به شهادت رسيدند اما شيعيان انگليسي معترضند که چرا نيمه شعبان را سياسي مي کنيد و در آن حرف سياسي مي زنيد.
رحيم پور ازغدي افزود: غيبت امام زمان (عج) به خاطر سياسي بودن آن حضرت رخ داده است و ظهور ايشان نيز که به معناي انقلاب در کل جهان است يک پديده سياسي مي باشد.
وي اظهار داشت: حضرت امام حسين (ع) و حضرت علي (ع) شهداي عرصه سياست هستند ولي شيعيان انگليسي مي گويند ائمه را سياسي نکنيد.
1922/ 6053
انتهاي پيام /*

نظر شما