شناسهٔ خبر: 29520022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام های نظامی و امنیتی لبنان بر آمادگی در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کردند

بیروت-ایرنا- در آستانه فرارسیدن هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال لبنان، مقام های نظامی و امنیتی این کشور بر لزوم آمادگی و هشیاری در برابر هرگونه تهدیدات و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی تاکید و آزادی اراضی اشغالی لبنان از لوث وجود اسرائیل اشغالگر را کامل کننده استقلال و حاکمیت این کشور توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرلشکر «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان امروز (چهارشنبه) در پیامی به نظامیان کشورش با بیان اینکه در زمان تحولات و نزاع های بزرگ بین المللی، ادامه آمادگی نیروها در مرزهای جنوبی برای ناکام گذاشتن طرح و نقشه های دشمن اسرائیلی و تهدیدهایش واجب است، رژیم صهیونیستی را دشمنی توصیف کرد که همواره در تلاش برای دست اندازی به سرزمین، ثروت ها و نفت لبنان است.
وی گفت که باید اقدامات اسرائیل در نقض حاکمیت لبنان و نیت های شوم آن در برابر جهانیان رسوا شود و همچنین بر لزوم آزادسازی «مزارع شبعا» و تپه های «کفرشوبا» از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
سرلشکر عون، ادامه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نفوذ گروهک های تروریستی و مقابله با هسته های خفته آنها را از نیروهای نظامی و امنیتی کشورش خواستار شد.
اما سرلشکر «عباس ابراهیم» رئیس دستگاه امنیتی لبنان نیز در پیام جداگانه ای به این مناسبت، نگرانی اصلی کشورش را رژیم صهیونیستی عنوان کرد و ماموریت نیروهای امنیتی و نظامی لبنان را مقابله با اسرائیل و ممانعت آن در هدف قراردادن کشور و همچنین ریشه کنی تروریسم و ادوات آن برشمرد.
سرلشکر «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان هم در پیام دیگری در مورد خطر رژیم صهیونیستی اینگونه هشدار داد: نباید وجود دشمنی را فراموش کرد که هیچ گاه نیت های پلید خود را پنهان نمی کند، به سرزمین و ثروت‌های ما طمع می ورزد، حرکات ما را زیر نظر دارد، و روزانه حاکمیت کشورمان را نقض می‌کند.
وی همچنین مرحله کنونی را بسیارحساس دانست چراکه لبنان در میانه منطقه ای بحران زده قرار دارد و برخی تلاش می کنند وحدت لبنانی ها را با ایجاد شکاف و دسته بندی از بین ببرند.
پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی، با توافق معروف به سایکس پیکو میان انگلستان و فرانسه کشورهای امروزی سوریه، فلسطین، لبنان، و عراق شکل گرفت. سوریه و لبنان تحت قیمومت فرانسه قرار گرفتند و تحت نظارت آن قانون اساسی این کشورها نوشته شد.
در 22 نوامبر سال 1943 پس از مبارزات لبنانی ها، فرانسه پذیرفت که سرانجام استقلال لبنان را به رسمیت بشناسد، بدین ترتیب همه ساله این روز به عنوان «عید استقلال» در لبنان گرامی داشته می شود.
خاورم**2054

نظر شما