شناسهٔ خبر: 29519922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سردار غیب‌پرور در صحن علنی مجلس:

بسیج 8 هزار طرح محرومیت‌زدایی را به سرانجام رسانده است

رئیس‌سازمان بسیج که به مناسبت هفته بسیج در صحن علنی مجلس حضور یافته بود برخی از اقدامات گسترده بسیجیان سراسر کشور در نقاط محروم را تشریح کرد و گفت 850هزار نفر در طول یکسال به اردوهای جهادی برای محرومیت زدایی اعزام شده‌اند.

صاحب‌خبر -



سرویس سیاسی-

همچنانکه خبرگزاری مهر خبر داده دیروز استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. گفتنی است که محورهای این استیضاح به این شرح است: عدم توجه به رسالت آن وزارتخانه به مسائل جوانان؛ عدم اجرایی شدن مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه؛ عدم تعادل پایدار در توزیع امکانات ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و ناعدالتی در تقسیم بودجه ورزشی به شهرستان‌ها و استان ها
محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه‌ای با‌اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درخصوص پولشویی در ایران گفت: اظهارات اخیر آقای ظریف تعجب همه را برانگیخت، اظهاراتی که نسنجیده، غیرمنطقی و غیرقابل پذیرش بود. اگر آقای ظریف ادعا کرده است که در کشور رقم‌های قابل توجهی پولشویی انجام می‌شود، باید مشخص شود که وی در چه جایگاهی به این اطلاعات دسترسی داشته و چرا تا امروز هیچ اقدامی برای بررسی این موضوع انجام نداده است.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به مهر گفت: طبق قانون مدنی، اگر کسی به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد و این اطلاعات درخصوص ضرر و زیان فرد، جامعه و یا گروهی باشد، این فردی که به اطلاعات دسترسی دارد و اطلاعات را ارائه نمی‌کند، مجرم است.
وی با بیان اینکه طبق قانون مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد مسئول مبارزه با پولشویی است، گفت: آقای ظریف با اظهاراتش در مرحله اول، وزارت اقتصاد و تیم مبارزه با پولشویی را زیر سؤال برده، در مرحله دوم دولت را زیر سؤال برده و از همه مهم‌تر نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده است و باید پاسخگوی اظهارات خود باشد.
کلیدخوردن سؤال از ظریف
در مورد پولشویی
پورابراهیمی اظهارداشت: اکنون در مجلس سؤالی از وزیر امور خارجه کلید خورده است؛ بنده به عنوان طراح این سؤال خواستار ارائه مستندات آقای ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده در کشور شدم. در بخشی از این سؤال نیز از عدم ارائه این اطلاعات تا امروز انتقاد شده است و آقای ظریف باید به زودی در صحن علنی مجلس حضور یافته و به این سؤالات پاسخ دهد.
وی تأکید کرد: اگر ظریف چنین اطلاعاتی را در اختیار داشته، سؤال اینجاست که چرا تا امروز ارائه نکرده است. سؤال بعدی ما از وزیر اقتصاد خواهد بود که چرا علیرغم در اختیار داشتن چنین اطلاعاتی با پولشویی مبارزه نکرده است.
رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر چنین اطلاعاتی وجود ندارد نیز باید مشخص شود چرا آقای ظریف چنین ادعای ناروایی را مطرح کرده است. متأسفانه امروز ادعاهای آقای ظریف از VOA و صدای اسرائیل شنیده می‌شود. این اظهارات برای جمهوری اسلامی هزینه زیادی داشته است.
از نسبت ناروای ظریف
نخواهیم گذشت
وی تأکید کرد: گلایه بیشتر ما این است که آقای ظریف اتهام پولشویی را علیه مخالفان FATF و CFT بیان کرده است. هیچ ارتباطی بین مخالفان این دو لایحه و پولشویی وجود ندارد و از اساس اظهارات آقای ظریف ادعای باطل است و نسبت ناروای پولشویی به مخالفان این دو لایحه اتهام ناروا است که ما از این اتهام نخواهیم گذشت. سؤال ما از وزیر امور خارجه مطرح خواهد شد و باید آقای ظریف در صحن علنی مجلس پاسخ دهد.
وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد نیز در این خصوص مورد سؤال نمایندگان قرار خواهد گرفت. اگر این موضوع اثبات شود، بدین معناست که وزارت اقتصاد کوتاهی کرده است و ما باید تکلیف وزیر اقتصاد را روشن کنیم یا اینکه از بیخ و بُن این ادعا غلط است و آقای ظریف باید از ملت ایران عذرخواهی کند.
بسیج
در خدمت محرومیت‌زدایی
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین صبح دیروز(چهارشنبه) با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: در بسیج حفظ منافع ملی، همگرایی و انسجام مردم را اصل اساسی دانسته و آن را متعلق به همه مردم می‌دانیم. این شجره طیبه متعلق به انقلاب اسلامی است و هرکسی که دلداده نظام و رهبری باشد، لاجرم بسیجی است. میزان و محک، دلدادگی به آرمان‌های انقلاب، رهبر انقلاب، راه شهیدان و منافع ملی است و خوشحالیم که بگوییم ۸۰ میلیون بسیجی در کشور داریم.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با‌اشاره به برنامه‌های بسیج در هفت سرفصل، تصریح کرد: در سراسر کشور ۱۵۲ هزار رده بسیج داریم که گسترده‌ترین شبکه مردمی است و در محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، کاهش آسیب‌های اجتماعی، علم و فناوری، کمک به زیرساخت‌ها و دفاعی و امنیتی فعالیت داریم.
وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی ۱۰۰هزارنفر برای‌اشتغال، فتح بابی برای مهارت‌افزایی در مشاغل نو بود، به اجرای ۲۵ هزار طرح خرد و خانگی با‌اشتغال ۵۰ هزار نفر‌اشاره کرد و گفت: ۸هزار طرح محرومیت زدایی توسط قاطبه بسیجیان در گروه‌های جهادی اجرا شده که این گروه‌های جهادی یکی از برکات و معجزات انقلاب اسلامی است.
غیب پرور خاطرنشان کرد: ۸۵۰ هزار نفر در طول یک سال به اردوهای جهادی اعزام شدند که درخصوص مدرسه سازی، پروژه‌های عمرانی، خانه‌های بهداشت، کتابخانه و... فعالیت کرده‌اند. به عنوان مثال در روستای احمدفداله در منطقه دزفول که بسیار محروم است، بسیجیان در آنجا اقدامات بی‌نظیری انجام دادند.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با‌اشاره به دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج، عنوان کرد: درخصوص کمک به کشاورزی کشور در طول یک سال اخیر ۸ هزار روستا را با در نظر قرار دادن ۵ محصول مهم هدف قرار دادیم که البته هدف نهایی ۳۱ محصول است. در مرداد و شهریور فقط در منطقه بشاگرد یک تیم ۱۰۰ نفره از پزشکان را اعزام کردیم.
سردار غیب پرور با‌اشاره به نقش کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه و مقایسه آن با وضعیت آتش‌سوزی کالیفرنیا در آمریکا، اظهار داشت: ۱۵ هزار نیروی جهادی با ایجاد ۳۲ قرارگاه به ۳۰۰ روستا خدمت رسانی کردند و از ۱۰۰۰ واحد مسکونی که ساخت آن بر عهده بسیج بوده تا به امروز ۷۰۰ واحد را تحویل داده‌ایم.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۴۳۵ قطب شهرستانی را در زمینه محصولات کشاورزی شناسایی کرده‌ایم و با استفاده از صندوق‌های قرض الحسنه بسیج در حال ارائه تسهیلات به آنها هستیم. مدل صندوق‌های قرض الحسنه‌ای که در بسیج طراحی شده، با تمام قرض الحسنه‌هایی که در جمهوری اسلامی تا به امروز بوده متفاوت است و بطور ۱۰۰ درصد بر پایه مردم است.
مصوبه‌ای
برای بهبود معیشت فرهنگیان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک درصد درآمد شرکت‌ها، بانک‌های دولتی و موسسات انتفاعی برای توسعه عدالت آموزشی و بهبود معیشت فرهنگیان موافقت کردند.
بر اساس این ماده معادل یک درصد درآمد شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در قانون بودجه سنواتی در ردیف خاص، پیش‌بینی و به سر جمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت آموزش و پرورش اضافه می‌شود تا در جهت توسعه عدالت آموزشی، بهبود معیشت فرهنگیان، تامین سرانه آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.
بر اساس این مصوبه، این اعتبار صددرصد تخصیص یافته تلقی می‌شود و خزانه‌داری کل کشور موظف است به صورت ماهانه حداقل یک دوازدهم یک درصد کل درآمدهای سال قبل را به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده و در پایان سال مالی با شرکت‌ها و بانک‌های مذکور تسویه کند.

نظر شما