شناسهٔ خبر: 29519443 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حملات جدید به رئیس کمیته ملی المپیک انتقام سیاسی است؟

بلوف ورزشی پس از تکذیب بلوف‌های سیاسی علیه صالحی‌امیری!

ورزش جای بازی های سیاسی نیست. این تقریبا شعار همه گروه ها و جناح های سیاسی در ادوار مختلف است اما تا فرصتی گیر می‌آورند از هر موقعیتی برای برخوردهای سیاسی استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

زاوش محمدی: قانون بازنشستگی ، این قانون در ورزش انگار بیشتر از همه ارکان کشور خبرساز شده است. حتی بیشتر از شهرداری تهران که در نهایت شهردارش رفت. به رغم پذیرش و تمکین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از اجرای این قانون و تلاش برای جاری شدن چنین قانونی در ارکان ورزش بدون امکان تهدید محرومیت ، هنوز گروهی از روسای فدراسیون ها مثل والیبال و فوتبال برابر آن مقاومت می کنند.
حالا لیست بازنشسته ها مشخص است و البته تهدیدهای بین المللی درباره پاره ای فدراسیون ها هم بر سر ورزش که انگار بخشی از دعوا بر سر لیست بازنشسته ها تبدیل به دعوایی سیاسی شده است. همان طور که جریان خاصی دو مقام مسئول در نهاد ریاست جمهوری را مدام مشمول قانون می دانند و هرچه سند در این باره منتشر می شود باز یکی دیگر از این افراد از جایی دیگر اظهار نظری می کند برای در رسانه بودن ، چیزی می گوید.
حالا یک روز پس از اظهار نظر صریح رضا صالحی امیری درباره شکست های متوالی در دروع سازی یک جریان تندروی سیاسی علیه دولت و رو شدن یک به یک بلوف های این گروه در دادگاه های صالحه ، اقامه دعوایی خبری جدیدی علیه رئیس کمیته ملی المپیک مطرح شده است. اینکه او بازنشسته است. آیا این خبر در پاسخ به حرف های سیاسی صالحی امیری منتشر شده است؟ احتمالی که شاید رد ان خیلی هم ساده نباشد.
خبری که این بار از سوی یکی از طراحان اصلی طرح بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی هم منتشر شده است. صبح چهارشنبه تیتر یک یکی از روزنامه های ورزشی این بود:«قاضی زاده هاشمی:خود صالحی امیری بازنشسته است ، چطور می گوید تاج می تواند بماند.»
 ماجرا هم این بود که صالحی امیری در هفته های قبل تلاش زیادی کرد تا برای جلوگیری از تحریم های احتمالی راهکاری بیابد برای کمک به مهدی تاج . ماجرای ماده 60 قانون خدمات کشوری درباره امکان بازگشت به کار جانبازان ، پیشنهادی بود که رضا صالحی امیری مطرح کرد تا شاید اختلافات با فدراسیون فوتبال حل شود و این تهدید که تاج برود و فیفا ایران را تحریم کند ، از سر ورزش ایران برداشته شود.
این اتفاق اما نیفتاد . هیات رئیسه تاج زیر بار نرفت و حالا بار دیگر اتهام بازنشستگی به رضا صالحی امیری زده شده است. همین هفتته قبل بود که محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در مصاحبه ای اعلام کرد رئیس بازنشسته نیست و کارمند نهاد ریاست جمهوری است و اقلا تا 3.5 سال دیگر هنوز می تواند خدمت کند تا 35 سال دوره کارمندی اش به پایان برسد.
اما باز چنین بحثی از نو مطرح شده که سازمان بازرسی به اسناد صالحی امیری ایراد گرفته است. خبری که با پیگیری اش به چند ابهام مواجه می شوید. اول اینکه هیچ سندی برای اثباتش نیست. مثلا برای معرفی بازنشسته های نهادهای مختلف ، سازمان امور استخدامی ، لیستی را به نهادهای نظارتی چون سازمان بازرسی ارائه داده اند که نام رضا امیری در آن نیست و بر اساس اسناد کارگزینی و استعلام های موجود در این رابطه او با داشتن مدرک دکتری و درجه دانشیاری تا سن 70 سالگی امکان خدمت دارد و با همین مدرک تحصیلی می تواند 35 سال سابقه کار دولتی داشته باشد یعنی اقلا 3.5 سال از زمانی که می تواند در کرسی ریاست کمیته ملی المپیک باشد ، باقی مانده است.
مهمتر اینکه او همین یک سال قبل در انتخابات رای آورده است. آن زمان هم صالحی امیری باید اسنادی ارائه می داد دال بر اینکه بازنشسته نیست و همان زمان اسنادش از سوی سازمان بازرسی که در کمیته المپیک و بر انتخاباتش نظارت مستقیم داشت ، او را واجد شرایط حضور در انتخابات دانست. آنها در همان زمان از هیات دولت و نهاد ریاست جمهوری در این زمینه استعلام گرفتند و مشخص شد این مقام نزدیک به کابینه و حالا ارشد ورزش مشکلی برای حضور در انتخابات نداشته است .
اینکه چرا مدام شایعه و خبر بازنشستگی او تکرار می شود ، شاید شائبه سیاسی بودن این حملات را از سوی جناح خاص سیاسی که صالحی امیری علیه شان موضع گرفته را تقویت کند.

کمیته ملی المپیک در واکنش به شایعات درباره بازنشستگی رئیسش از مدعیان این ماجرا خواسته اسناد مربوط به بازنشستگی اش را منتشر کنند. البته آنها با ارسال این اسناد به خبرآنلاین ، این آمادگی را برای انتشار احکامی که دال بر کارمندی رضا صالحی امیری است را در اختیار دارند و منتظر نشسته اند که سندی هم در اثبات ادعای مدعیان منتشر شود چون لیست بازنشستگان هر ارگانی در اختیار مجریان طرح و نهادهای نظارتی هم قرار گرفته که اگر شامل صالحی امیری هم می شد حتما در این باره خبررسانی کرده بودند.

256 43

نظر شما