شناسهٔ خبر: 29519442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

نشاط سیاسی در میان احزاب قزوین کمتر دیده می شود

قزوین- معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: نشاط سیاسی در میان احزاب استان قزوین کمتر دیده می شود و احزاب متناسب با وزن سیاسی خود نقش آفرین نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر درجلسه هم اندیشی با احزاب اصولگرا و اعتدالگرای استان قزوین که عصر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با کمک دستگاههای اجرایی استان در یک انسجام مطلوب برگزار شد و نشان داد با وحدت می توان کارهای بزرگی کرد.

وی افزود: دستگاههای اجرایی کم نگذاشتند و به اندازه وسع خود همکاری کردند هرچند هر کاری کنیم حق مطلب در مقابل شهدای بزرگوار ادا نمی شود.

آشناگر تصریح کرد: این کنگره تذکری برای همه ما بود زیرا جامعه گاهی لازم دارد آینه ای پیش روی خود قرار دهد و غفلت و شلختگی فرهنگی خود را اصلاح کند.

وی بیان کرد: فضای معنوی شهدا باید ما را هدایت کند البته توقع داشتیم احزاب در این رویداد قوی ورود می کردند وبه نظر می رسد در آینده باید از ظرفیت احزاب برای این کنگره ها بیشتر استفاده شود.

احزاب متناسب با وزن سیاسی خود نقش آفرین نیستند

وی گفت: در استان قزوین  ظرفیت قوی سیاسی و عناصر مطرحی وجود دارند ولی احزاب متناسب با وزن سیاسی خود ایفای نقش نکرده اند در حالی که شخصیت های سیاسی شما تاثیرگذارند.

آشناگر اظهارداشت: شادابی مناسبی در بین احزاب سیاسی استان دیده نمی شود در حالی که شما باید مطالبه گر، نقاد و مشارکت جو باشید و این ویژگیها کمتر دیده می شود.

وی افزود: احزاب لازم است باب گفتگو را با هم باز کنند و یکی از ظرورت های جامعه باز شدن باب گفتگوست، هرجا اختلافی هست به سمت پرخاشگری می رود و این فضا به جامعه منتقل می شود در حالی که باید حرف یکدیگر را بشنویم، باید پرسید چرا احزاب بااستفاده از وجوه مشترکی که دارند با هم حرف نمی زنند. مشترکات را باب گفتگو نمی کنند و این پرخاشگری به جامعه منتقل می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در راستای برنامه وزارت کشور برای توسعه سیاسی دنبال ایجاد بستری هستیم تا احزاب در نظام تصمیم گیری مشارکت کنند به همین دلیل اتاق های گفتگو را شکل داده ایم تا باب صحبت بین دولت و احزاب، حزب با نخبگان و احزاب با هم مهیا شود.

وی اضافه کرد: نتیجه گفتگو باید به مفاهمه تبدیل شود، اگر نگاه سلبی داشته باشیم از هم دور شده و اختلاف بیشتر می شود زیرا تعمیم گفتگو را جدی نگرفته ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد:احزاب باید اصرار داشته باشند با دولت حرف بزنند و در رسانه مطالبه گری کنید تا مسئول پاسخگو شود و در گفتگو کمی با هم مهربانتر باشید، زود قضاوت نکنید تا دچار انحراف معیاری نشوید.

آشناگر اظهارداشت: در حوزه فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و آموزش حقوق شهروندی احزاب می توانند نقش آفرینی کنند و ما مراحل صدور مجوز را تسهیل کرده ایم تا شکل گیری احزاب تقویت شود.

خانه تشکلها راه اندازی می شود

وی یادآورشد: احزاب باید کنار بکدیگر قرار بگیرند در حالی که این روزها در رسانه ها و فضای مجازی بیشتر مجادله و بحث بین احزاب صورت می گیرد و ما خانه احزاب را راه اندازی خواهیم کرد تا به عنوان یک تشکل مردم نهاد محل تجمع و گفتگو و بیان دغدغه های احزاب باشد.

آشناگر اضافه کرد: این خانه توسط خود احزاب مدیریت خواهد شد و حمایت ما سیاسی نخواهد بود بلکه کمک از نوع پشتیبانی است.

وی اظهارداشت: باید ظرفیت نقد از خود را بالا ببریم و در این راستا ما در استانداری سعی کرده ایم نقد را به رسمیت بشناسیم حتی اگر بوی تخطئه بدهد و آن را یک روش برای تربیت دولت می دانیم و شاید به دلیل فضایی که در رسانه های و فضای مجازی ایجاد شده میزان بردباری مسئولان هم بیشتر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: گاهی نگران رسانه می شویم اما یک فضای خوبی ایجاد شده که این نقادی باید ارزش تلقی شود و تاکنون در استان حتی یک نفر هم به خاطر نقد از دولت بازخواست نشده است.

اشناگر اظهارداشت: باید آستانه تحمل ما بیشتر شود و تلاش کرده ایم با ایجاد فضایی آرام فعالیت های سیاسی هم محقق شود و امروز می توان گفت التهاب سیاسی در استان نداریم.

وی بیان کرد: کنگره ملی شهدا یک ارزش مشترک بود که همه دور یک میز جمع شدند و موفق عمل کردند و امروز تمایل داریم تا احزاب در نظام تصمیم گیری مشارکت کرده و اگر برنامه ای دارند ارایه کنند اما تاکنون کسی برنامه ای نداده است.

آشناگر گفت: در برنامه ریزی برای توسعه استان نیازمند کمک احزاب هستیم و باید شما کمک کنید تا جامعه بانشاط شود، شاید هنوز نظام اداری و احزاب ما ساختار دولت سازی ندارند و دولتها حزب ساز شده اند و ما هم افسرده و بی انگیره شده ایم،

وی اضافه کرد: برخی احزاب با آمدن دولت ها متولد می شوند و با رفتن آن تعطیل می شوند در حالی که اگر مستقل باشند ماندنی خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی باید مدیریت ما بر اساس روش های سیستماتیک توام با برنامه ریزی باشد تا به نتیجه برسیم.

نظر شما