شناسهٔ خبر: 29519325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آغاز حراج جمعه سیاه در استانبول

جمعه‌ سیاه یا بلک فرایدی Black Friday اصطلاحی است که به یک حراج سالانه اشاره دارد. همه ساله در بسیاری از کشورهای دنیا در 23 نوامبر مصادف با 2 آذر ماه بسیاری از فروشگاه‌ها اجناسشان را با تخفیف‌هایی فوق‌العاده عرضه می‌کنند. در طی بلک فرایدی اغلب کالاهای مصرفی مردم از جمله پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و خانگی تا 70 درصد ارزانتر از قیمت اصلی خود به فروش می‌رسند.

صاحب‌خبر -

 امسال هم جمعه‌ی سیاه در نزدیکی ایران و در استانبول آغاز خواهد شد و جمعه‌ی هفته‌ی جاری زمان بسیاری خوبی است تا از این فرصت استفاده کنید و با خرید یکی از تورهای استانبول، خودتان را به حراج بزرگ جمعه‌ی سیاه استانبول برسانید!

درواقع بلک فرایدی آغازی برای خریدهای مردم و آماده شدن آنها برای جشن آغاز سال نوی میلادی است. در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی جمعه‌ی سیاه اولین جمعه‌ی بعد از عید شکرگزاری محسوب می‌شود و در این روز فروشگاه‌ها پر می‌شوند از جمعیتی که با شور و اشتیاق سبدهای خریدشان را انباشته از اجناس گوناگون می‌کنند.

در چند سال اخیر جمعه‌ی سیاه در آمریکا و اروپا به قدری به شهرت رسیده که برای ورود به بسیاری از فروشگاه‌ها در این روز باید ساعت‌ها در صف‌های طویلی منتظر بمانید. روز جمعه‌ی سیاه تعطیل رسمی محسوب نمی‌شود اما از آنجایی که اهمیت بسیاری برای مردم دارد، اغلب کارفرمایان این روز را به کارمندانشان مرخصی می‌دهند تا بتوانند از این خرید استثنایی استفاده کنند.

آغاز حراج جمعه ی سیاه در استانبول

جمعه‌ سیاه در ترکیه

ترکیه هم از آن دست کشورهایی است که حراج جمعه‌ی سیاه در آن برگزار می‌شود اما جمعه‌ی سیاه در ترکیه بیشتر مخصوص به استانبول می‌شود و تفاوت‌هایی با سایر کشورهای جهان دارد. جمعه‌ی سیاه در استانبول نیز از 23 نوامبر آغاز می‌شود اما به مدت یک هفته ادامه پیدا خواهد کرد، به همین خاطر ازدحام جمعیت در فروشگاه‌های این شهر کمتر از مغازه‌ها در دیگر کشورهای دنیاست. در طی این یک هفته، اغلب کالاها را در استانبول می‌توانید با 50 تا 70 درصد تخفیف خریداری کنید. مهمترین تفاوت بلک فرایدی در استانبول با سایر شهرها و کشورهای جهان این است که پس از 1 هفته نیز حراج‌ها به پایان نمی‌رسند و متقاضیان هنوز هم می‌توانند از تخفیف‌ها بهره‌مند شوند ولی باید بدانید که پس از پایان یک هفته تخفیف کالاها از 70 درصد به 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

با وجود این که ایرانیان علاقه‌ی زیادی به سفر و خرید از استانبول دارند در طی این حراج‌های همگانی تورهای مسافرتی به مقصد استانبول بسیار پرطرفدار می‌شوند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید که از حراج‌های جمعه‌ی سیاه در استانبول جا نمانید بهتر است که همین حالا برای خرید تورهای استانبول اقدام کنید زیرا در همین جمعه (2 آذر ماه) حراج جذاب جمعه‌ی سیاه در ترکیه آغاز خواهد شد.

آغاز حراج جمعه ی سیاه در استانبول

نظر شما درباره‌ حراج‌های بلک فرایدی چیست؟ آیا تا به حال در طی این حراج همگانی در استانبول حضور داشته‌اید؟ کدام فروشگاه‌ها و مراکز خرید در استانبول طی جمعه‌ سیاه حراج‌های بهتری ارائه می‌دهند؟ آیا فروشگاهی را در ایران می‌شناسید که به مناسبت جمعه‌ سیاه کالاهایش را با تخفیف عرضه کند؟

منتظر دیدگاه‌ها و تجربه‌های شما خوبان هستیم.

منبع : لست سکند

2121

برچسب‌ها:

نظر شما