شناسهٔ خبر: 29518654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

در کنار کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن؛

ایران در میان امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار گرفت

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد ایران در میان کشور‌های امن جهان برای مسافرت قرار دارد.

صاحب‌خبر -
ایران در میان امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار گرفت
 
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، کارشناسان خطرات جهانی موسسه «اینتنرنشنال اس‌او‌اس» در مشارکت با «کنترل ریسک» نقشه‌ای را تهیه کردند که میزان خطر هر یک از کشور‌ها و مناطق جهان را برای مسافران نشان می‌دهد.

برای تهیه «نقشه ریسک مسافرت ۲۰۱۹» تهدیدات ناشی از خشونت‌های سیاسی (شامل تروریسم، شورش، ناآرامی‌های با انگیز سیاسی و جنگ)، ناآرامی‌های اجتماعی (شامل فرقه گرایی، خشونت‌های عمومی و قومی) و خشونت‌ها و جرایم جزئی در نظر گرفته شده اند. عوامل دیگری همچون استحکام زیرساخت‌های حمل و نقل، وضعیت روابط صنعتی، کارآمدی خدمات امنیتی و اورژانسی، و در معرض بلایای طبیعی بودن از دیگر مواردی اند که مورد توجه این کارشناسان بوده اند و بر پایه این شاخص‌ها ۵ سطح خطر مشخص شده است: ناچیز، کم، متوسط، زیاد، خیلی زیاد.
 
ایران در میان امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار گرفت
بنابر این نقشه، تعداد انگشت شماری از کشور‌های اروپایی در سطح خطر ناچیز قرار گرفته اند که عبارتند از: لوکزامبورگ، دانمارک، اسلوونی، سوئیس، نروژ، فنلاند، ایسلند و گرینلند.

ایران در کنار کشور‌های اروپایی دیگر از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، هلند و ایتالیا و همچنین برخی کشور‌های توسعه یافته دیگر همچون ایالات متحده، کانادا، ژاپن و استرالیا در فهرست کشور‌ها با خطر «کم» قرار گرفته است.

از خاورمیانه کشور‌های اردن، عمان، قطر، امارات متحده عربی و کویت هم برای مسافران خطر کمی دارند، در حالی که ترکیه، عربستان و بحرین در سطح خطر «متوسط» قرار گرفته اند. از دیگر کشور‌های دارای خطر متوسط می‌توان به روسیه، هند، برزیل و اندونزی اشاره کرد.

بیشتر کشور‌هایی که دارای خطر بسیار زیادند هم در خاورمیانه و آفریقا قرار گرفته اند که به ترتیب عبارتند از: سوریه، یمن، افغانستان، عراق، لبیب، مالی، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، سومالی، نوار غزه، بخش‌هایی از مصر، بخش شق نیجریه و بخش شرقی اوکراین.

در مقابل در کشور‌های لوکزامبورگ، سوئیس، اسلوونی، نروژ، دانمارک، فنلاند، گریندلند، ایسلند، جزایر سیشل، و کیپ ورد با کمترین خطر برای مسافرت مواجهید.
 
ایران در میان امن‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار گرفت

در این نقشه البته برخی مناطق مرزی ایران خطرناک‌تر از جا‌های دیگر در نظر گرفته شده اند. مناطقی در مرز‌های غربی همجوار عراق و مرز شرقی با افغانستان دارای خطر متوسط و مرز شرقی با پاکستان دارای خطر زیاد معرفی شده اند.

نظر شما