شناسهٔ خبر: 29517379 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

میزگرد دانشجویان در خرابه‌های ده‌ونک-۳

بیژنی: بالای سر ساکنین ده‌ونک گیوتین گذاشته‌اند/ مسئولان دانشگاه الزهرا خجالت بکشند!

بیژنی از جنبش عدالتخواه: سوال بنده این است که آیا حقوق شهروندی این است که خانه‌های مردم را با بلدوزر خراب کنند بعد بگویند ما کامیون می‌گیریم تا اسباب و لوازم مردم را جابه جا کنند و پول آن را هم می‌دهیم. شما غلط می‌کنید که این حرف را می‌زنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ محمد بیژنی عضو شورای مرکزی شورای عدالت خواه دانشجویی در میزگرد نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در محل خانه‌های تخریب شده ده ونک توسط دانشگاه الزهرا گفت: تشکل‌ها جاده صاف کن حل مشکلات مردم هستند و این ندا سر می‌دهند که باید جلوی ظلم ایستاد در واقع تشکل‌ها موتور محرکه مقابله با ظلم محسوب می‌شوند و مردم نیز باید پشت آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای ما کاملا مشهود است که دانشگاه الزهرا در حق مردم ده ونک ظلم می‌کند افزود: ما یک تیم حقوقی مجرب را برای پیگیری مسائل ایجاد شده در منطقه ده ونک به کارگرفتیم و الان نیز این تیم در حال فعالیت است.

وی خطاب به مسوولان دانشگاه الزهرا گفت: دخترانی که ۱۴ ساله بوده اند در خانه‌های ده ونک ساکن شدند و الان آن‌ها ۸۰ سالشان است با این وجود مسوولان دانشگاه الزهرا با یک حکمی که ۱۵ سال پیش آن را گرفته اند می‌خواهند این زمین‌ها را تصرف کنند. بعد از حقوق شهروندی هم حرف می‌زنند. در حالی که نمی‌دانند حقوق شهروندی چیست.

وی با بیان اینکه مردم جهوری اسلامی را پناهگاه خود قرار داده اند و از انقلاب استمداد می‌طلبند افزود:  سوال بنده این است که آیا حقوق شهروندی این است که خانه‌های مردم را با بلدوزر خراب کنند بعد بگویند ما کامیون می‌گیریم تا اسباب و لوازم مردم را جابه جا کنند و پول آن را هم می‌دهیم. شما غلط می‌کنید که این حرف را می‌زنید و بعد از آزادگی سخن می‌گویید.

وی با بیان اینکه در ده ونک بالای سر مردم گیوتین گذاشته اند به گونه‌ای که پیرزن در اینجا نمی‌تواند با آرامش زندگی کند و جوانی که باید به دنبال تحصیل باشد مجبور است که شیفت دهد تا خانه او را خراب نکنند خطاب به رییس دانشگاه الزهرا گفت: در همین محل زنی زندگی می‌کرده که همسر و پسر خود را در این دادگاه‌ها از دست داده است با این وجود شما باید در محضر خداوند پاسخگو باشید.

وی تصریح کرد: می‌خواهند ۹۰ خانوار را از خانه‌های ده ونک با زور بیرون کنند در حالی که اگر یک بیگانه در این کشور خانه‌ای می‌ساخت او را اینگونه بیرون نمی‌کردند. شما که نام دانشگاه الزهرا را بر روی دانشگاه گذاشته اید بروید و از امام خجالت بکشید. شما عکس امام و رهبری را بالای سر خود می‌زنید در حالی که یک کلام از حرف آن‌ها را نخوانده اید.

وی به نامه ترکان خطاب به آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: آقای ترکان در این نامه تصریح کردند که حق مردم است که آن‌ها خانه بدهیم این خانه‌ها باید مال مردم باشد، اما چه می‌شود که این خانه به صورت تفیضی از طرف آقای عارف به خانم رهنورد داده می‌شود و از طرفی آقای خرم می‌گویند شما بی قانونی کرده اید شما حق نداشتید خانه‌ها را به دانشگاه واگذار کنید.

وی با بیان اینکه دانشگاه الزهرا چه گلی به سر کشور زده که می‌خواهند آن را از ۶ جهت گسترش دهند مگر حرم است تصریح کرد: این برجی که در کنار دانشگاه ساخته اند یک زمین بازی بوده با این وجود سوال این است که با کدام مجوزی توانسته اند آن را تغییر کاربری بدهند و در مقابل یک دانشگاه تک جنسیتی برج بسازند در هر حال معلوم است که باید اطراف برج شیک باشد. ولی این فکر را نکردند که دانشجویان و مردم دست از سر آن‌ها برنمی دارند.

وی با بیان اینکه مگر در تهران چند محله با قدمت مانند ده ونک وجود دارد خطاب به مسوولین گفت: شما تاریخ، فرهنگ و اقتصاد را به هم ریخته اید پس ده ونک را برای مردم بگذارید.

بیژنی اظهار کرد: رسالت تشکل‌های انقلابی این است که حق مردم را بگیرند با این وجود بنده از تشکل‌های انقلابی که تاکنون نسبت به مسائل ده ونک موضع دو پهلو داشته اند می‌خواهم تا به این موضوع ورود پیدا کنند تا ده ونک یک نمونه مطالبات مردمی تبدیل شود به گونه‌ای که مردم امیدوار شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با گرفتن حق مردم ده ونک روزی در همین حسینیه محل جشن پیروزی مظلومین بر ظالمین را بگیریم.

همچنین عطیه هوشمند عضو مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: ما خواستار شفاف سازی از جانب قوه قضاییه در مورد خانه‌های ده ونک هستیم.

وی افزود: این روند تخریب که شبانه بریزند و خانه‌های مردم را خراب کنند درست نیست.

نظر شما