شناسهٔ خبر: 29515573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار هیئت نظامی دانشگاه دفاع ملی اندونزی با فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

هیئت نظامی دانشگاه دفاع ملی اندونزی به سرپرستی سرلشگر «توفیق هدایت» صبح امروز با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با امیر سرتیپ دوم ولی‌وند زمانی دیدارکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این دیدار امیر ولی‌وند ضمن خیر مقدم به هیئت اعزامی از کشور اندونزی، اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه جنگ ارتش را برای حاضرین تشریح کرد و گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است که دانشجویان از رده‌های میانی به بالا همه ساله برای طی دوره‌های علمی و عملی در آن حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش قدمتی ۸۵ ساله دارد و در بحث آموزش دانشجویان از اساتید مجربی استفاده می‌شود که سابقه حضور در میدان جنگ با رژیم بعثی عراق را نیز دارند و تجارب کسب شده در عملیات‌های مختلف را به دانشجویان منتقل می‌کنند، به همین منظور این دانشگاه یکی از مراکز عالی دفاعی-نظامی جهان محسوب شده و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از سایر کشورها نظیر هند و پاکستان و عمان دانشجو جذب می کند.

فرمانده دافوس در ادامه به روابط دوستانه و بسیار خوب دو کشور تاکید کرد و افزود: در ادوار مختلف روابط سیاسی، تجاری و فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی در سطح بسیار خوبی بوده است و امیدواریم این روابط در حوزه نظامی با اعزام دانشجو بیشتر و بهتر شود.

در ادامه این جلسه سرلشگر توفیق هدایت سرپرست هیئت نظامی اندونزی نیز گفت: ما به منظور تبادل و همکاری آموزشی با ایران در این دانشگاه حضور یافته‌ایم که مهمترین هدف ما اعزام و تبادل اساتید و دانشجویان است تا بتوانیم از تجارب به دست آمده جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم.

بر  اساس این گزارش، هیئت نظامی اندونزی پس از شرکت در جلسه مشترک از کلاس‌ها، روند آموزشی دانشجویان و سایر اماکن دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید کردند.

انتهای پیام

نظر شما