شناسهٔ خبر: 29515491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام همه آزمایشات دام و طیور توسط آزمایشگاه دامپزشکی استان

خبرگزاری صداوسیما

همه آزمایشات میکروبیولوژی، انگل شناسی، سرولوژی و آنالیز خوراک دام و طیور در دستور کار اداره کل دامپزشکی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ معاون سلامت دامپزشکی استان از انجام ۹ هزار و ۸۳۵ مورد آزمایش تشخیص در آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی استان خبر داد و گفت: آزمایشگاه مرکزی این اداره کل کلیه آزمایشات میکروبیولوژی، انگل شناسی، سرولوژی و آنالیز خوراک دام و طیور را در دستور کاری قرار داده است.
امید جمشیدی با بیان اینکه شش هزار و ۷۷۸ مورد از این آزمایشات انجام گرفته مربوط به آزمایشات سرمی دام و طیور است،  افزود: ۲۰۰ مورد از این آزمایشات مربوط به الیزا، یک هزار و ۲۷ مورد مربوط به کنترل فرآورده های خام دامی، یک هزار و ۸۳۰ مورد مربوط به آزمایشات انگل شناسی و مابقی مربوط به سایر آزمایشات است.
جمشیدی گفت:  علاوه بر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی و آزمایشگاه شهرستان های گچساران،  کهگیلویه، دنا و یک آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی زیر نظارت این اداره کل در شهر یاسوج فعالیت می کند.
معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی توسط دولت در زمینه تجهیز و بروز رسانی آزمایشگاه مرکزی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع و مرکزی دامپزشکی استان تخصیص یافته است، اضافه کرد: با تحقق آماده شدن فضا و معیارهای مدنظر کارشناسان مرکز تشخیص دارو و مواد بیولوژیک سازمان دامپزشکی کشور، بخش PCR راه اندازی خواهد شد که این امر ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه رضایت مندی ارباب رجوع را نیز در پی خواهد داشت.

نظر شما