شناسهٔ خبر: 29515490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ایران 253 "مهاجر غیرقانونی" پاکستانی را بازگرداند

خبرگزاری میزان- نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران 253 تبعه پاکستانی را به علت ورود غیرقانونی به داخل خاک ایران تحویل مسئولان مرزی پاکستان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان از تارنمای خبری روزنامه «نیوز» پاکستان، این اتباع پاکستانی که بدون داشتن مدارک معتبر در ایران اقامت داشتند، از طریق گذرگاه مرزی «تفتان» (هم مرز با شهر میرجاوه در ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل شدند.

بنا بر این گزارش، اقدام قانونی علیه آنان به دلیل عبور از مرز بدون مدارک معتبر اتخاذ می شود.
بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت شده و به کشورشان بازگردانده می شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مهاجرتی ندارند و بسیاری از آنان قصد دارند از مسیر ایران به طور غیرقانونی وارد کشورهای اروپایی شوند.
مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران که موضوع تازه ای نیست، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی این مهاجرت ها از مسیرهای خطرناک و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.

همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یک ماه اتفاق می افتد.

بیکاری و مشکلات اقتصادی در پاکستان از مهمترین دلایل مهاجرتهای غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.
این مهاجران پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه به دست نیروهای مرزبان و پلیس بازداشت می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما