شناسهٔ خبر: 29515454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فرهاد مجیدی: پس از شکست 4 بر 2 استقلال در دربی، پیشنهاد سرمربیگری آبی ها را رد کردم

رضا حسین زاده

فرهاد خیلی وقت پیش می توانست سرمربی استقلال شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- فرهاد مجیدی، بازیکن سابق استقلال درخصوص شرایط خود و مربیگری اش به صحبت پرداخت. او فاش کرد که زمانی می توانست هدایت استقلال را بر عهده بگیرد.

فرهاد مجیدی، کاپیتان سابق استقلال در مصاحبه با روزنامه الخلیج امارات درباره مربیگری اش گفت:

من 10 بار به کشور انگلیس سفر کردم و در دوره های مربیگری شرکت کردم تا مدرک B را کسب کنم و بتوانم هدایت تیم های زیر 18 سال را برعهده بگیرم. برای من این دوره‌ها تجربه خوبی بود و مخصوصا اینکه این دوره‌ها به دنیای جدید نزدیک بودند و من زمان بازیگری‌ام تجربه نکرده بودم. ما در این دوره‌ها هر هفته را به دو قسم تقسیم می‌کردیم و 3 روز این دوره‌ها تئوری بود و 3 روز دیگر نیز به صورت عملی داخل زمین بازی بود.

به گزارش فارس، وی افزود:

همچنین من در دوره‌های مربیگری در امارات شرکت کردم و دو مدرک مربیگری A و  B را گرفتم. بعد از آن به کشور اسپانیا رفتم و با باشگاه اسپانیول اسپانیا به همراه تیم جوانانش کار کردم. تجربه مفیدی برای من بود چون حضور در آکادمی اسپانیول به عنوان یکی از آکادمی‌های خوب اسپانیا است که سالانه بازیکنان زیادی از این آکادمی به تیم اول و تیم های دیگر لالیگا منتقل می‌شوند. به من برای کار در باشگاه‌های اروپایی در سطح جوانان پیشنهادهایی شد و من در 5 ماهی که در اسپانیا بودم کار فلوریس که در الاهلی و العین در لیگ امارات مربیگری کرده بود را دنبال کردم.

مجیدی در ادامه برای کار در تیم های اماراتی در زمینه مربیگری ابراز تمایل کرد. همچنین او از حادثه ای که برای اسماعیل مطر ستاره الوحده در دیدار با النصر افتاد ابراز تاسف کرد و گفت:

وقتی این اتفاق برای اسماعیل مطر افتاد خیلی متاثر شدم او یکی از اسطوره های فوتبال امارات است. مشاهده او داخل زمین بازی در حال گریه کردن چیزی بی سابقه بود و این اتفاق من را خیلی ناراحت کرد.

مجیدی از پیشنهاد باشگاه استقلال تهران که سال ها برای این تیم بازی می کرد در فصل گذشته پرده برداشت و گفت:

بعد از آنکه استقلال در  دربی با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد، مسئولان باشگاه استقلال صبح زود به خانه من آمدند تا مرا قانع کنند تا هدایت استقلال را برعهده بگیرم اما من نشستن روی نیمکت استقلال به جای مظلومی را نپذیرفتم.

مهاجم سابق آبی‌های پایتخت درباره پیشنهادهای مربیگری از باشگاه های اماراتی به خود گفت:

من به کار علمی و فنی در فوتبال پایه اعتقاد دارم  و باید تمرکز فوتبال در مراحل سنی پایین باشد تا بازیکن بتواند برای تیم اول باشگاه و تیم ملی بازی کند. در اروپا یاد گرفتم که سرمایه گذاری اصلی باید در رده پایه ها انجام شود و نباید تمام تمرکز روی تیم اصلی و بزرگسال باشد. من شناخت خوبی را از بازیکنان رده های سنی پایین دارم و امارات جزو کشورهایی است که بازیکنان پدیده خوبی دارد اما  مهمترین چیز چگونگی تعامل با این استعدادهاست. من بازی زیر 18 ساله های تیم های الوصل و الوحده را دیدم و در این بازی استعدادهای خوبی را کشف کردم.

مجیدی درباره تیم ملی امارات در جام ملت های آسیا 2019 که امارات میزبان این رقابت ها است، گفت:

اگرچه تیم ملی امارات در بازی های تدارکاتی نتایج خوبی کسب نکرده است اما به نظرم تیم ملی امارات در این مسابقات تیم قدرتمندی خواهد بود و به مراحل پایانی می رسد چون بازیکنان خوبی را دارد و اگرچه غیبت عمر عبدالرحمن از این تیم ضربه بزرگی به تیم خواهد زد.

ستاره سابق آبی ها  در پایان درباره تیم ملی کشورمان گفت:

بعد از حضور کی روش در تیم ملی نظم و انضباط بر تیم ملی حاکم شده است. همه از عملکرد و دست آورد تیم ملی در جام جهانی 2018 راضی هستند. به نظرم تیم ملی اکنون بازیکنان خوبی را دارد و این نسل توانایی رقابت برای قهرمان شدن در جام ملت ها را دارند.

نظر شما