شناسهٔ خبر: 29514848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بولتن ورزشی 30 آبان

پیراهن شماره 100 به حاج‌صفی رسید/ تماشای بازی سپاهان رایگان شد

رایگان شدن تماشای بازی سپاهان، تساوی تیم ملی فوتبال و خداحافظی کیهیل از فوتبال از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 29 آبان‌ماه علاوه بر این‌که داوران لیگ برتر فوتسال بانوان مشخص شدند، تیم ملی فوتبال در دیداری تدارکاتی به تساوی برابر ونزوئلا دست یافت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

 تیم‌های ملی فوتبال ایران و ونزوئلا دیشب از ساعت 19 در قطر به مصاف هم رفتند؛ پیش از آغاز این بازی به بهانه صدمین بازی احسان حاج‌صفی، ملی‌پوش اصفهانی پیراهن شماره 100 تیم ملی به وی اهدا شد.

 دیانا عبداله‌زاده، ملینا شفیع‌نژاد، بهناز آبک و مهری رسولی داوران دیدار تیم‌های فوتسال نامی‌نو اصفهان و دریژنو فرخشهر در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال بانوان هستند، نامی‌نوی اصفهان جمعه دوم آذر میزبان تیم فوتسال دریژنو فرخشهر است؛ نامی‌نو اصفهان با 32 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

به منظور حضور پرشور هواداران در بازی هفته سیزدهم لیگ‌ برتر بین تیم‌های ماشین‌سازی‌ تبریز‌ و سپاهان اصفهان، تماشای این بازی رایگان خواهد بود؛ این دیدار از ساعت 15 جمعه دوم آذر در استادیوم اختصاصی بنیان‌دیزل تبریز برگزار می‌شود، هم اکنون سپاهان با 25 و ماشین‌سازی تبریز با 12 امتیاز در جایگاه‌های دوم و نهم جدول قرار دارند.

در هفته دوم رقابت‌های والیبال لیگ برتر بانوان ذوب آهن اصفهان روز پنجشنبه اول آذر از ساعت 14 میزبان پیکان است؛ همچنین تیم شهرداری سمنان از ساعت 15 مهمان نامی‌نوی اصفهان است.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در روز شنبه 3 آذر‌ماه در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف پارس جنوبی جم می‌رود که هادی محمدی به دلیل مصدومیت و مسعود ابراهیم‌زاده به دلیل شکستگی دست از ذوب‌آهن در این بازی غایب خواهند بود.

مسابقات قهرمانی تنیس ارتش جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آبان‌ماه در اصفهان برگزار شد و عصر امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

این رقابت‌ها در 3 رده پیش‌کسوتان، نیروهای کادر و سربازان وظیفه و در دو بخش انفرادی و دوبل انجام شد و نیروی زمینی قهرمان شد، نیرویی دریایی و فرماندهی کل ارتش نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

 دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و نزوئلا از ساعت 19 دیشب در ورزشگاه حمد بن خلیفه (استادیوم اختصاصی باشگاه الاهلی) برگزار شد که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید، تک گل ایران را علی قلی‌زاده به ثمر رساند؛ تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی چند روز پیش ترینیداد و توباگو را در دیداری دوستانه شکست داده بود.

مسابقات سوارکاری جام پرنسس تایلند برگزار شد که در روز اول مسابقه تیم‌هایی از کشورهای ژاپن، استرالیا، سنگاپور، نیوزلند، اندونزی، هنگ‌کنگ، مالزی، چین‌تایپه، کامبوج و کشور میزبان در آن شرکت داشتند، تیم اعزامی کشورمان با مجموع ۴ خطا موفق به کسب مقام دوم شد، در این میان تیم اندونزی به مقام اول و تیم نیوزلند نیز به مقام سوم دست پیدا کرد.

در فصل جدید لیگ برتر ووشو، تیم‌های پارس جنوبی، پاس ناجا، دانشگاه آزاد، مقاومت تهران، هیأت البرز، هیأت هرمزگان و شهدای زینبیه میانه حضور دارند و در یک گروه به صورت رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند.

هفته سوم و چهارم لیگ برتر دیروز با برگزاری 6 دیدار در آکادمی ووشو ادامه یافت که پاس ناجا توانست با 2 پیروزی متوالی مقتدرانه، با 9 امتیاز و بر حساب تفاضل برد انفرادی بهتر نسبت به پارس جنوبی در صدرجدول قرار بگیرد؛ پارس جنوبی مدافع عنوان قهرمانی در این هفته یک مبارزه داشت که برابر باشگاه مقامت برنده شد تا 9 امتیازی شده و در رتبه دوم قرار بگیرد

تیم فوتبال امید ایران برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی و دیدار دوستانه مقابل تیم امید عمان راهی این کشور شد، بازی دوستانه این دو تیم از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه سلطان قابوس به مصاف یکدیگر رفتند؛ این دیدار با  نهایت با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید و برای ایران در دقیقه 52 طاهران و در دقیقه 55 قائدی گلزنی کردند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

بازیکنان سال فوتبال جهان از نظر رسانه‌ها مشخص و اعلام شد که آرنولد از لیورپول، کوترونه از میلان، دی‌لایت از آژاکس،کلایورت از آاس‌رم و جونیور از رئال مادرید 5 پدیده طلایی فوتبال جهان هستند.

تیم بسکتبال اوکلاهاما که به مصاف سارکرامنتو کینگز رفته بود، در دیداری نزدیک 117 بر 113 نتیجه را به حریف خود واگذار کرد؛ در این مسابقه راسل وستبروک تلاش زیادی برای پیروزی تیمش داشت، اما موفق نبود، او با کسب 29 امتیاز، 13 ریباند و 7 پاس منجر به گل فاصله بسیار کمی تا تریپل دبل داشت.

در چارچوب دیداری دوستانه استرالیا در حضور تیم کیهیل کهنه‌کار مقابل لبنان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافت؛ کیهیل هافبک خوش‌آوازه فوتبال استرالیا که در لیگ جزیره کارنامه درخشانی ثبت کرد دیشب در جریان دیدار دوستانه مقابل لبنان از پیراهن ملی وداع کرد.

وی در 108 حضور با پیراهن کانگورو‌ها 50 گل به ثمر رساند و در 38 سالگی برای همیشه با پیراهن ملی خداحافظی کرد؛ وی 15 سال با پیراهن تیم ملی استرالیا در رقابت‌های بین‌المللی وارد میادین شد و 5 گل در جام جهانی به ثمر رساند.

انتهای پیام/الف

نظر شما