شناسهٔ خبر: 29514548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

هیچ مسئول خراسان شمالی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: پس از تصویب و اجرای قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، در استان خراسان شمالی هیچ مسئولی به جز استاندار مشمول این قانون نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، احسانعلی عالی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که پس از تصویب و اجرایی شدن قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، به جز استاندار که مشمول این قانون شده است، آیا مسئول و یا مسئولان دیگری نیز هستند که مشمول این قانون شوند؟ اظهار کرد: به جز استاندار خراسان شمالی که در سن بازنشستگی بودند و مشمول این قانون جدید شدند، هیچ مسئول دیگری در استان در سن بازنشستگی نیست که مشمول این قانون شوند.

عالی تصریح کرد: اجرای این قانون در استان رعایت شده است.

 هفته جاری، محمد رضا خباز، استاندار خراسان شمالی در راستای اجرای این قانون بازنشسته شدند و مجید پورعیسی به سرپرستی استانداری خراسان شمالی منصوب شدند. 

 به گزارش عصر اترک، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری 23 شهریور ماه 97، اعلام کرد: قانون منع بکارگیری­ یا پایان همکاری بازنشستگان تا 2 ماه آینده لازم الاجراست و طی بندهای الف، ب، ج این مصوبه، بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونین رئیس‌جمهور بلامانع اعلام شده است.

همچنین بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است، مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌شود. البته در این مصوبه استثنائاتی برای جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهدا دیده شده است.

افزون بر این، کدخدایی با اشاره به استثنائات دیگری در برخی دستگاه‌ها، گفت: نیروهای مسلح تابع قوانین دیگری هستند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: رویه اجرای این مصوبه مشمول فرصتی 2 ماهه است. سازمان‌ها و ارگان هایی­ که این قانون برایشان صادق است ظرف 2 ماه باید در خصوص اجرای آن اقدام کنند و ضمانت اجرای این قانون مانند دیگر قوانین، جرم انگاری­ یا انفصال از خدمت خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما