شناسهٔ خبر: 29514192 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برنامه هفتمین روز از چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد؛

فیلم‌هایی برای آموزش کودکان استثنایی

هفتمین و آخرین روز نمایش آثار جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اکران فیلم‌هایی برای آموزش کودکان استثنایی همچنین نمایش «درساژ» و «لکنت» همراه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، روز پنج‌شنبه در هفتمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، علاوه براینکه نزدیک به 70 فیلم داستانی، پویانمایی و مستند به نمایش درمی‌آیند، فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «درساژ» و «لکنت» از ایران روی پرده می‌روند.

همچنین فیلم سینمایی «پابرهنه» ساخته یان اسوراک کارگردان موفق جهانی نمایش خواهد داشت.

فیلم سینمایی"لکنت" تولید سیمای شبکه یزد است که در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، پروانه زرین بهترین کارگردانی فیلم بلند در بخش بین‌الملل، جایزه ویژه هیئت‌داوران، پروانه زرین بهترین بازیگری و جایزه ویژه بهترین بازیگر در بخش یونیسف  را گرفت. این فیلم ساعت 17و 30 در سالن شماره 1 نمایش دارد.

این فیلم داستان پسربچه‌ای است که در یک مدرسه تک کلاسه در یک روستا درس می‌خواند و بچه‌های مدرسه خواهرش را به دلیل لکنتی که دارد، مسخره می‌کنند.

فیلم سینمایی "درساژ" هم که  اولین فیلم بلند پویا بادکوبه است، در همین سالن در ساعت 19 و 30 روی پرده می‌رود.

این فیلم در جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره جهانی فجر، برلین ۲۰۱۸، گرانادا، سیدنی استرالیا، شانگهای، ملبورن و افق‌های لهستان نمایش داده‌شده و مورد تحسین بینندگان و منتقدان هم قرارگرفته است. "درساژ" جوایزی مانند جایزه ویژه هیئت‌داوران، سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول جشنواره فجر و جایزه بهترین بازیگر زن بخش «استعدادهای جدید آسیا» را در بیست و یکمین جشنواره فیلم شانگهای از آن خودکرده است.

داستان این فیلم که در آن علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی فر، علیرضا آقاخانی و ... هم‌بازی دارند، به نوجوانی می‌پردازد که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند اما  بیشتر اوقات خود را با دوستانش می‌گذراند و  یک روز با آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا دست‌به‌کاری هیجان‌انگیز بزنند.

در سالن شماره دو هم فیلم سینمایی «پابرهنه» ساخته یان اسوراک کارگردان سرشناس چک که فیلم‌هایش به جشنواره‌های مهم جهانی ازجمله اسکار و کارلووی واری راه یافته است در ساعت 19 نمایش داده می شود.

در این روز در سالن شماره 1 و در سانس اول نمایش که 8 و 45 دقیقه صبح است، وقتی گنجشک ها جیغ می‌زنند (مستند خلیل رشنوی)، تحمل( پویانمایی مهدی خدایاری)، هلیا (داستانی- جلال نصیری هانیس)، عطر نان، طعم نار (مستند- محمد مرادی جاوید) و سی اف (مستند- مهدی جوادی) روی پرده می‌روند.

در سانس دوم این سالن و در ساعت 10 و 15 تا 11 و 30 رویاهای من زنده اند(مستند- علی حسن پور)، قوری (پویانمایی- مهدی صادقی راد)، نیمکت اضافه (داستانی- محمدهادی عبدی نسب) ، باران آباد (مستند- رضا غلامی مطلق) و سمفونی سیاه( داستانی- رضا کیوانلو) نمایش داده خواهند شد.

در همین سالن از ساعت 15 و 30 تا 17 حیوان (داستانی ایران)، اگر می‌توانستم انتخاب کنم (مستند صربستان)، زندگی با سیلاب: با چالش فردا روبرو شوید (مستند بنگلادش)، تداوم (داستانی ایران)، رسول پور: ناممکن ممکن است (مستند پاکستان)، دایان (داستانی ایران) نمایش دارند.

در سالن شماره 2 در سانس 8 و 45 تا 10 فیلم های انتخاب (صالح واثی)، نخل دستان (نرجس لشکری)، شهر من ( نیکا شاهین زاده)، هنر مینودری (محدثه رضا زاده کمنی)، بیماری پروانه ای (دانیال غفاری)، نگاه دانا (سحر قهرمانیان)، تاریخ انقضا (ماندانا هوشمندیان) و لقمه حلال (زهرا عبدی) نمایش دارند.

ساعت 10 و 15 تا 11 و 30 هم فیلم‌های بجنگ (مرتضی علی سمیعی)، دایره ی تعامل (نگین رحیمی تهرانی)، پیچاخ (نرگس جز اسلامی)، ایدز (مریم رضا زاده علی آبادی)، هبوط در خیابان (محمد مهدی عبدی) و مترسک (فردیس نجیبی فر) و ساعت 15 فیلم های سوگ سکوت (مستند ایران)، قمار چهار گزینه ای (مستند ایران) و فشار خون (داستانی ایران) نمایش داده می شوند.

در بخش فیلم های موضوعی این روز که به آموزش برای کودکان استثنایی اختصاص یافته است، سه فیلم کلمات کارامل (داستانی اسپانیا)، کودک خاموش ( داستانی انگلستان) و نمایش مانسون (مستند هلند) روی پرده می روند.

در سالن شماره 3 سینما فلسطین و در سانس 8 و 45 فیلم های آقای فروزان فر( مستند- منصور غلامی)، هیچ کس ( پویانمایی- الهام طروقی)، اولین تجربه (پویانمایی رضا احمدیاری)، هم سایه (مستند محمد ابراهیم غفاریان)، پناه (داستانی ابوالفضل حسینی پور و فاطمه جوکار) نمایش داده می شوند.

ساعت 10 و 15 تا 11 و 30 هم فیلم های امین التجار (مستند- سید مصطفی سیدی)، رودخانه (داستانی ابراهیم طاهری نمهیل)، بانوی اردیبهشت (مستند سید رضا سیدفاتحی)، نور، سایه، زندگی (مستند- شهریار پورسیدیان)، هابیل یا قابیل (داستانی- ایمان قنبری) و آشنایی با دریا و بنادر ایران (مستند رضا احراری و منصور میرشکاری) روی پرده می روند.

در بخش پویانمایی برای بزرگسالان هم فیلم های باد خورشید ( انگلستان)، سینک (ایران)، خانه صخره ای (مالزی)، کم فروشی (انگلستان)، فصل انگورها ( ایران)، النا و سایه ها (مکزیک)، ماهیگیر (دانمارک)، باربر (ایران) و یکی بود، یکی نبود (ایران)  نمایش دارند.

در آخرین سانس از آخرین روز نمایش های جشنواره در سالن شماره 3 فیلم کوتاه عادی (داستانی اسپانیا) و بدون ما هرگز (مستند بلند آلمان) در ساعت 18 و 45 روی پرده می روند.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که کار خود را از 25 آبان آغاز کرده است، روز جمعه 2 آذر با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما