شناسهٔ خبر: 29514168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نقاط مرزی سیستان و بلوچستان چارت تشیکلاتی استاندارد ندارند

اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در چهارمین نشست از پنجمین گردهمایی منطقه ای نظارت بر اجرای استاندارد منطقه یک کشور که در چابهار برگزار شد اظهار داشت: استاندارد

صاحب‌خبر - اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در چهارمین نشست از پنجمین گردهمایی منطقه ای نظارت بر اجرای استاندارد منطقه یک کشور که در چابهار برگزار شد اظهار داشت: استاندارد سازی نیروی انسانی، تصویب چارت تشکیلاتی اداری، اختصاص تجهیزات و امکانات خودروی اداری در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان ضروریست.
وی بیان کرد: برای انجام امورات استاندارد در شهرستان های سیستان و بلوچستان بویژه نقاط مرزی و بازارچه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.
مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: برای انجام امورات اداری نخست باید خود دارای استاندارد باشیم تا بر استاندارد سازی دیگر موارد تاکید داشته باشیم.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: حضور اداره استاندارد در این منطقه ضروریست و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
عبدالرحیم کردی افزود: رعایت استاندارد در تمام کالاها ضروریست و در سالهای اخیر با وجود تمام مشکلات، اداره استاندارد حضوری خوب در منطقه آزاد چابهار داشته است.
وی گفت: چابهار مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و برای آباد سازی سواحل مکران تاکید ویژه ای دارند.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: این شهرستان یکی از بهترین نقاط برای صادرات و واردات کالاست و مرزهای آبی و خاکی آن فاقد نیروی انسانی و امکانات برای انجام کارهای استاندارد است.
رحمدل بامری افزود: در مرز ریمدان باید نیروی انسانی و امکانات لازم برای استاندارد سازی صادرات و واردات کالا پیش بینی شود.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار نیز گفت: باید در تریبون های مختلف جایگاه استاندارد، فعالیت ها و اهمیت آن تشریح شود.
ابراهیم غلامی افزود: نباید کالایی که استاندارد لازم را ندارد مورد تایید قرار گیرد و در بازار عرضه شود.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست ها بررسی مسائل و مشکلات حوزه اداری و ارزیابی عملکرد، بررسی راهکارهای جدید در حوزه نظارت بر اجرای استاندارد و کمک به توسعه مناطق مختلف است.
وحید مرندی مقدم افزود: در این نشست میزان مغایرت کالاهایی که دارای پروانه بوده و پس از نشان استاندارد مشخص می شود که استانداردهای لازم را ندارند، مورد بررسی قرار گرفته و میزان پوشش استاندارد نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: منطقه یک کشور شامل استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و کرمان است.
وی بر طرح تحول استاندارد براساس یک نظام هماهنگ تاکید کرد و افزود: مشکلات پیش روی مطرح شده در حوزه استاندارد سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار می گیرد.
3043**3213
انتهای پیام

نظر شما