شناسهٔ خبر: 29512425 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

تساوی در دیداری بی‌هیجان

صاحب‌خبر -

آرمان- تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای حضور در رقابت های جام ملتهای آسیا آماده می کند روز گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف ونزوئلا رفت که در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد.

نیمه اول

در ترکیب نیمه اول کشورمان تنها یک بازیکن لیگ برتری در آن حضور داشته و ۱۰ بازیکن دیگر لژیونر بودند. میلان ماچالا، سرمربی تیم فوتبال الاهلی قطر با حضور در ورزشگاه دوحه از کی روش و ملی پوشان استقبال کرد. خانزاده و ابراهیمی ۲ بازیکن تیم ملی زیر نظر ماچالا بازی می‌کنند. سید مجید حسینی بدلیل گرفتگی عضله در زمان تمرین پیش از بازی به صلاحدید سرمربی برای جلوگیری از هرگونه مصدومیت تعویض و محمدحسین کنعانی زادگان وارد زمین شد. دقیقه ۹ ایران فرصت داشت تا روی حرکت زیبای قلی زاده و ضربه آزمون به گل برسد که دروازه بان ونزوئلا توپ را دفع کرد. عبدالرحمان جاسم، داور قطری این مسابقه به علت خطای زیاد بازیکنان ایران به آن‌ها تذکر جدی داد. دقیقه ۱۹ ضربه مارتینز را عابدزاده به راحتی در اختیار گرفت. دقیقه ۳۵ مارچیس، مهاجم ۲۵ ساله اودینزه ایتالیا گل اول را به ثمر رساند تا بازی یک بر صفر شود. مارچیس شماره ۷ ونزوئلا را برتن می‌کند. پاس گل این تیم را رینکون کاپیتان ونزوئلا داد. این نخستین گل تاریخ ونزوئلا مقابل ایران بود که توسط مارچیس به ثمر رسید. دقیقه ۳۷ ایران فرصت داشت گل تساوی را به ثمر برساند که ضربه قلی زاده را دروازه بان تیم حریف از آن خود کرد و در ادامه کرنری برای ایران بدست آمد که نتیجه‌ای نداشت. پس از دریافت گل، بازیکنان ایران جلو آمدند تا گل تساوی را به ثمر برسانند. دقیقه ۴۳ علی قلی زاده گل تساوی را برای ایران به ثمر رساند. شوت زیبای پشت محوطه این بازیکن سبب شد تا تقابل ۲ تیم با نتیجه یک - یک دنبال شود. در دقایق پایانی نیمه نخست درگیری بین قلی زاده و رینکون بوجود آمد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید.

نیمه دوم

دقیقه ۴۹ مهدی طارمی می‌رفت گل دوم ایران را روی اشتباه مدافعان ونزوئلا به ثمر برساند که ضربه او را دروازه بان ۲۰ ساله حریف از آن خود کرد. دقیقه ۵۰ خطای چانسلور روی طارمی سبب شد تا داور قطری اعلام پنالتی کند. پس از چند دقیقه بازبینی، داور پنالتی را رد کرد و اوت کنار دروازه گرفت. دقیقه ۵۸ ایران فرصت خوبی داشت روی ضد حمله به گل برسد که سانتر امیری به بیرون رفت و سبب شد تا کی روش به این بازیکن معترض شود. در ادامه مارتینز گل دوم ونزوئلا را به ثمر رساند که داور آفساید گرفت. آنخل به دلیل خطا روی طارمی با کارت زرد جریمه شد. سپس سامان قدوس ضربه‌ای را روانه دروازه حریف کرد که دروازه بان بدون مشکلی توپ را راحت گرفت. خطا‌های پی در پی روی مهدی طارمی باعث عصبانیت این بازیکن شد. پس از حضور شجاعی در زمین، ابراهیمی بازوبند کاپیتانی را به او داد. پاس زیبای شجاعی برای طارمی سبب شد تا او با برخورد به مدافعان روی زمین بیفتد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. کی روش درخواست داشت تا داور به VAR مراجعه کند که این اتفاق رخ نداد. دقیقه ۷۹ روی پاس‌های متعدد، ایران فرصت داشت به گل برسد که ضربه ترابی به دست مدافع ونزوئلا برخورد کرد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و کرنر گرفت. دقیقه ۸۳ روندون فرصت داشت برای تیمش گلزنی کند که ضربه مهاجم نیوکاسل را عابدزاده در اختیار گرفت. در ادامه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

حاشیه ها

تعدادی از تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه با پرچم ایران در استادیوم حضور داشتند و تیم ملی را مورد تشویق قرار دادند. در اواسط نیمه اول کی‌روش چندین باربه تصمیمات داور انتقاد کرد. وی در اواخر نیمه دوم هم معتقد بود روی مهدی طارمی پنالتی صورت گرفته است. اوایل نیمه دوم داور به سود ایران اعلام پنالتی کرد اما با اعتراض بازیکنان و کادر فنی حریف داور تصمیم به ویدئو چک گرفت.در این دقایق کی‌روش به تصمیم داور معترض شد که چرا داور تصمیم به ویدئو چک گرفته است. در نهایت هم داور از تصمیم خود منصرف شد و بازی را ادامه داد.

برتری تیم امید ایران در دیداری تدارکاتی

روز گذشته همچنین تیم فوتبال امید ایران در دیداری دوستانه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف تیم فوتبال امید عمان رفت که در پایان این دیدار شاگردان زلاتکو کرانچار موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خود بگذرند. در این دیدار علی طاهران در دقیقه 53 و مهدی قائدی در دقیقه 56 گل‌های ایران را به ثمر رساندند. شهاب عادلی، امید دره، امید نورافکن، ابوالفضل رزاقپور، محمد آقاجانپور، علی طاهران، محمد خدابنده‌لو، مهدی قائدی، رضا شکاری، مهدی مهدی‌خانی و اللهیار صیادمنش ترکیب اصلی تیم کشورمان را برابر تیم امید عمان تشکیل می‌دادند. نیمه اول این بازى با گل دقیقه 40 تیم عمان به سود این تیم تمام شد. ملى‌پوشان امید ایران در این نیمه موقعیت‌هاى مناسبى براى گلزنى داشتند که با واکنش دروازه‌بان عمان دفع شد. کرانچار در نیمه دوم ابوالفضل جلالی، امیر روستایی، حمید طاهرخانی، حسن ساکی و معراج اسماعیلی را به میدان فرستاد. در دقیقه 53 على طاهران روى سانتر طاهرخانى با ضربه سر گل تساوى را به ثمر رساند و سه دقیقه بعد قائدى روى یک ضربه ایستگاهى گل دوم را به ثمر رساند تا تیم امید ایران با نتیجه 2 بر یک میزبانش را مغلوب کند.

نظر شما