شناسهٔ خبر: 29511940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح همیارآتش نشان در خمین به اجرا درآمد

طرح همیار آتش نشان با آموزش یکصد نفر از همشهریان در واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین به اجرا در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، طرح همیار آتش نشان با آموزش یکصد نفر از همشهریان در واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین با هدف ترویج فرهنگ مقابله با حوادث و سوانح و اینکه در هر خانواده بتوان یک آتش نشان در مواقع بحران وجود داشته باشد به اجرا در آمد.

 

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین در این رابطه گفت: باتوجه به کمبود نیروی آتش نشانی در یک سری از حوادث واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی اقدام به آموزش عده ای از همشهریان علاقمند کرده و با برگزاری دوره های مقدماتی و تخصصی اقدام به گزینش و انتخاب افراد برتر می کند.

 

مهدی کمانی اظهارداشت: گسترش و ترویج فرهنگ ایمنی به منظور کاهش ضریب خطر و افزایش ایمنی بخش مهمی از اهداف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است که از طریق آموزش همگانی و به صورت رایگان قصد به برگزاری و انتخاب و گزینش نیرو های علاقمند را دارد.

 

وی بیان داشت: شهر خمین در ماه شهریور ۹۷ اقدام به برگزاری دوره ها کرده و اکنون این دوره ها با حضور ۱۲ گروه ۶ نفره در بخش آقایان و ۵ گروه  ۵نفره در بخش خانم ها در حال برگزاری است که بعد از گذراندن دوره مقدماتی و گذراندن آزمون و رسیدن نمره آزمون به حدنصاب دوره تخصصی ۳ وبه ترتیب ۲ و ۱ برگزار می شود.

 

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین ادامه داد:‌ انتظار می رود تا پایان سال نزدیک به ۵۰۰ همیارآتش نشان داشته باشیم.

نظر شما