شناسهٔ خبر: 29508578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار سپهر در پنجمین کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی:

فارغ‌التحصیلان مدارس باید نیروهای جهادی و انقلابی با روحیه امید باشند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیاز داریم از مدارس نیروهای جهادی، انقلابی، متدین، بن بست شکن با روحیه امید، نشاط و ارزشی بیرون آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پنجمین کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ میلیون دانش‌آموز و ۱۴ میلیون خانواده داریم که دانش‌آموزان بیشترین سهم را در تعالی، پیشرفت و تداوم انقلاب اسلامی دارند و توقعی که از دانش آموزان در محیط مدرسه وجود دارد، توقع راهبردی و سرنوشت ساز است.

وی تصریح کرد: نیاز داریم از مدارس نیروهای جهادی، انقلابی، متدین، بن بست شکن با روحیه امید، نشاط و ارزشی بیرون آید.

سردار سپهر افزود: بسیج دانش‌آموزی در جهت حمایت، پشتیبانی و ارتقای فضای تربیتی و آموزشی در مدارس فعالیت می‌کند و هدف آموزش و پرورش، تعالی، تربیت، پرورش و تولید انسان‌هایی است که می‌خواهند سرنوشت آینده کشور را در دست بگیرند و انقلاب را تداوم بخشند.

وی ادامه داد: موضوع ما امروز ساخت تمدن انقلابی است و ما باید باور کنیم که می‌شود تمدن انقلاب اسلامی را ساخت و اینکه دانش‌آموزان بسیجی چه وظایفی دارند و چه کنیم که این شاخص‌ها عملیاتی شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: از جمله  این شاخص‌ها شامل جهت مندی یعنی به سمت خدا رفتن، زندگی خوب و عزتمند، نوگرایی، تحول و تعالی در رفتار و تولید علم است؛ نباید مدارس ما آسیب اجتماعی داشته باشد و هرگونه آسیب‌ها باید در مدارس حذف شود.

وی افزود از دیگر شاخصه می‌تواند به مجاهدت، انقلابی‌گری، تلاش خستگی ناپذیر، نهراسیدن از دشمن، ارتقا و ایمان داشتن به قدرت هایی که خداوند در انسان قرار داده است، ایمان به وعده‌های الهی، استفاده از کتاب، سنت، تجربه، عقل و خرد جمعی، پرهیز از تقلید غربی، پرهیز از وابستگی به غرب، پرهیز از کسالت و تنبلی و بیکاری، ارتقای علم و فناوری، همزیستی مهربانانه با مردم، فراهم کردن فرصت‌های پیشرفت و تعالی برای تمام دانش‌آموزان، تبیین و ترویج ابعاد و ویژگی‌های زندگی دینی اشاره کرد.

سردار سپهر خطاب به دانش‌آموزان با بیان  چاینکه باید چالش ها را شناخت و راه حل برای آن پیدا کرد، گفت: فضای انتقادی بسیار مهم است و باید به ساز و کار ایجاد محیط انتقادی با حضور بزرگان، مربیان وصاحبان خرد فراهم شود یعنی باید انتقاد کنیم  و راه‌حل از این انتقادات بیرون آوریم؛ تولید علم و اندیشه بدون انتقاد ممکن نیست پس باید روحیه تعامل و نقد فراهم و فراگیر شود.

انتهای پیام/

نظر شما