شناسهٔ خبر: 29507927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

باشگاه اسيران فلسطيني اعلام کرد: بازداشت حدود هزار کودک فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - باشگاه اسيران فلسطيني در بيانيه اي به مناسبت «روز جهاني کودک» با اشاره به تداوم بازداشت کودکان فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام کرد که اين رژيم از ابتداي سال جاري تا پايان اکتبر (مهر ماه) 908 کودک را بازداشت کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري رويترز؛ باشگاه اسيران فلسطيني روز چهارشنبه در بيانيه اي افزود: رژيم صهيونيستي در روز جهاني کودک، 270 کودک فلسطيني را در بازداشتگاه هاي «مجدو» و «عوفر» و تعدادي ديگر را در مراکز ويژه در قدس نگهداري مي کند.
اين باشگاه اضافه کرد: از سال 2015 مساله کودکان فلسطيني زنداني در بند رژيم صهيونيستي شاهد تحولاتي از جمله تصويب مصوبات تبعيض آميز، صدور احکام مجازات بيش از ده سال زندان درباره کودکان و حتي زندان ابد براي آنها بوده است.
باشگاه اسيران فلسطيني از نهادهاي حقوقي و بين المللي در راس آنها صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) خواست، تلاش بيشتري براي حمايت از کودکان فلسطيني انجام دهد.
اين در حالي است که مقامات رژيم صهيونيستي هيچگونه واکنشي نسبت به بيانيه باشگاه اسيران فلسطيني که در آن به موارد نقض حقوق کودکان از لحظه بازداشت شروع مي شود، نشان نداده اند.
آمار نهادهاي فلسطيني حاکي است که رژيم صهيونيستي نزديک به شش هزار فلسطيني شامل کودک، زن و بزرگسال و پنج تن از نمايندگان مجلس قانونگذاري فلسطين را در زندان هاي خود نگهداري مي کند.
تعداد شهدا و اسراء فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستيشوراي امور اسيران و آزادگان فلسطين نيز اعلام کرد که از سال 2000 نظاميان رژيم صهيونيستي بيش از 8500 کودک فلسطيني را به بهانه پرتاب سنگ دستگير و در دادگاه هاي نظامي محاکمه و حکم زندان چند ساله و حتي ابد تا پرداخت غرامت مالي براي آنها صادر کرده اند.
شوراي مذکور همچنين با اشاره به بد رفتاري ماموران صهيونيست با کودکان فلسطيني، به ضرب وشتم، اهانت، محروميت از آموزش و درمان و نگهداري آنها در کنار مجرمان و جنايتکاران صهيونيست که همگي در مغايرت با قوانين بين المللي است، پرداخت.
116/110
کليدواژه فلسطين اسير فلسطيني کودکان

نظر شما