شناسهٔ خبر: 29507812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اشتغال پایدار مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود

به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در جلسه مشترک با دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک افزود: برای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در توسعه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در جلسه مشترک با دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک افزود: برای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در توسعه همه جانبه روستاها و به منظور جلوگیری از مهاجرت، طی سالهای گذشتته اقدامات مثبتی در سطح روستاهای شهرستان قرچک انجام شده است.
وی اظهارداشت: اجرای طرح های هادی روستایی، تامین زیرساخت های آب سالم و بهداشتی، گاز، برق و مخابرات، احداث سالن های چند منظوره ورزشی، احداث زمین های چمن مصنوعی و بوستان روستایی ، بهسازی معابر ، تامین روشنایی و ارتقای سطح امنیت، فقط گوشه ای از خدماتی است که به واسطه توجه دولت به مناطق روستایی، به ساکنان یان مناطق شهرستان قرچک ارائه شده است.
رشیدیان افزود: اگرچه اجرای طرح های عمرانی، نقش بسزایی در توسعه مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها به مناطق شهری ایفا می کند ولی تا زمانی که روستاییان، شغل پایداری نداشته باشد ، نمی توان تا ابد از مهاجرت آنان جلوگیری کرد.
رشیدیان اظهار داشت: دهیاران باید از اعتباراتی که طی سال های گذشته دولت به مناطق روستایی اختصاص داده است، برای توسعه اشتغال پایدار در این مناطق بهره گیرند.
رشیدیان تصریح کرد: با هدف استفاده از ظرفیت های روستایی و تجربه افراد صاحب نظر، همایشی با حضور مسئولان شهرستانی، دهیاران، شوراهای اسلامی و معتمدان روستاها برگزار می شود تا پیشنهادهای ارائه شده، زمینه توسعه همه جانبه مناطق روستایی را فراهم کند.
وی گفت: در این هم اندیشی، نظرات شرکت کنندگان در حوزه های اقتصادی، آموزش، بهداشت، فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار می گیرد.
بخشدار مرکزی قرچک افزود: روستاها ظرفیت های پنهانی دارند که در صورت شناسایی می توانند علاوه بر زمینه سازی آبادانی خود، بستر توسعه کل شهرستان را هم فراهم کنند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بخش مرکزی قرچک 9 روستا دارد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام

نظر شما