شناسهٔ خبر: 29507556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛

کتاب ابزار انتقال ایده و به اشتراک گذاشتن تجربه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شبکه های مجازی عرصه را بر کتاب تنگ کردند اما لذت خواندن کتابهای کاغذی همچنان جذابیت خود را دارد، گفت: کتاب ابزار انتقال ایده و به اشتراک گذاشتن تجارب متنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، جعفر مروارید امروز(۳۰ آبان) در همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در مجتمع آفتاب ولایت بگزار شده، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک هفته کتاب با بیان اینکه نگاه به کتاب در دوران کنونی نگاه به بستر فرهنگی است، گفت:کتاب فقط یک متن نوشته شده نیست بلکه ابزار انتقال ایده و به اشتراک گذاشتن تجربه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه معجزه دین اسلام کتاب و قرآن بود، کتابی که تمدن را سات و تحولی در بشریت پدید آورید، اظهارداشت:کتاب گفتگوی مولف و مخاطب است که در این گفتگو فرهنگ مولف با پرسش های مخاطب به تبادل گذاشته می شود که ظرفیت های فرهنگ مولف و ابداعات زمانه را در بردارد.

 

مروارید با اشاره اینکه باید در زمانه حاضر کتاب را به عنوان ابزار دیالوگ بین فرهنگی بشناسیم، ادامه داد:شبکه های مجازی عرصه را بر کتاب تنگ کردند اما لذت خواندن کتاب های کاغذی در یک محیط مطالعه جذابیت خود را دارد، متاسفانه سبد خرید خانواده نسبت به کتاب کم است و این وظیفه جریان آموزشی و تربیتی است که به افزایش نرخ مطالعه کمک کند.

 

وی با تاکید بر اینکه جامعه کتابخوان یک جامعه توسعه یافته است و معیارهای توسعه فرهنگی هم سطح مطالعه است، افزود:تحولاتی که در عرصه خواندن رخ داده و این تنوع فرهنگی ظرفیتی است که می توان جاذبه ای را برای نسل نوجوان و جوان ایجاد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کتاب را بهانه ای برای اتحاد ملی، گفتگو و انتقاد دانست و افزود:کتاب خواندن ها در فضاهای سنتی متحول شده و نیاز داریم به مشهد که به عنوان دومین قطب چاپ و نشر است به تحول در زمینه کتابخانه ها و مدل های جدید کتابخوانی کمک کنیم.

 

مروارید با بیان اینکه کتابخانه ها اگر تبدیل به محیط های متنوع و پیشرفته شود مطالعه ترویج پیدا می کند، اظهارداشت:در جریان توسعه کتابخانه سیاست گذاران و اداره کل ارشاد باید اقدامات لازم را انجام بدهند که مسئله کتابخوانی یکی از سیاست گذاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نظر شما